Galloways och Bayard!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 160

Nougat

Trådstartare
Hejsan alla!. På min ridskola är det ett Svenskt Halvblod,Willmer(f.1990,Fux m.stjärn, e.Galloways Ue.Bayard) Willmer har , innan han kom till ridskolan tävlat medelsvår fälttävlan, och nu undrar jag hur hans stam är, ALL info om hans stam, mottages varmt!:love:

P.S. Har fått rida Willmer mycket nu, och VILKEN häst alltså!!:love:

Sv: Galloways och Bayard!

jag vet en hingst som heter Galloways, e Ahorn - Ariban xx http://www.blup.se/horses/144530-galloways kan det vara han som är pappa till Willmer?!
Han har gått svår fälttävlan och msv hoppning. "Känner" ägaren till Galloways, har sett G några gånger och han är superfin :love:

Vad heter Willmers mamma?

Bayard kan du söka på här på forumet, finns säkert trådar om honom här..

Hej!, Tack för svaret!:)

Vet inte om det är han..För om han skulle vara han skulle han ha betäckt Willmers mamma som1-åring..såå.. nja.. jag vet inte.. Men du kanske kan vara så snällatt höra med Galloways ägare om dem hade något sto e.Bayard -året 89?:D
Vilken färg har han?

Tack för svaren, men HUR vet jag att Beyaz ÄR Willmers mamma?:)

Tja, pappan verkar ju inte vara godkänd, eller gå att identifiera, så det är svårt att säga. Det finns en Galloways med okänd stam i asvh:s register, som har en registrerad avkomma med ett sto vid namn Första maj - som också är namnet på Beyaz mor. Vilket får mig att fundera på om det är den hingsten det rör sig om kanske?

Det finns lite tävlingsresultat i lätta klasser i hoppning och fälttävlan på Beyaz och hennes möderne, mer än så vet jag inte.

Senast ändrad:

Du har pm. Om du tittar här http://www.blup.se/horses/13334-forsta-maj så kan du kolla in släktingars resultat. Mormor Första Maj har placerat sig i svår fälttävlan, en av hennes avk har plac i msv fälttävlan en annan avk har 9 resp 10p i hoppningen på kvalitetsbedömningen.
Bayard ser du här http://www.blup.se/horses/4797-bayard
Medelindex är 100, allt över 100 är till det bättre.
Här är en diskussionstråd om Bayard, http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=820962

*kl*

Tror att det löser sig med pappan för då är det Galloways e. Ahorn det är frågan om.

Första Maj tävlades av samma ryttare som till Galloways.

Rent tävlingsmässigt så är det väldigt fin stam på hästen med tanke på föräldrarna :D

Men det verkar vara lite sådär med Willmers födelsedata om det inte är så att han är en tjuvbetäckning av Galloways :D Hingstar kan ju betäcka tidigt

Kan Galloways e Ahorn och Galloways med okänd stam vara samma häst månne? Eftersom Galloways e okänd också har en avkomma med Första Maj, verkar otroligt att samma ägare skulle ha två hingstar med det namnet i så fall?

Eller så var det en tjuvbetäckning, så man reggade inte avkomman ordentligt. Den har en annan ägare, och står som utan stam på både fädernet och mödernet, även fast både Galloways och Första Maj har stam.

Som jag skrev tidigare i ett av mina inlägg :idea:

men det underliga är ju att denna Willmer faktiskt har stam på sin licens och förr i tiden fick man inte lösa licens om hästen inte var reggad i ASVH

Inte förut!

Efter en dom i EU 2005 så fick man lösa hästlicens utan att regga i ASVH.

Innan dess så var alla hästar tvugna att vara reggade där för att få lösa licens

Detta är pappan till Willmer;
http://www.blup.se/horses/144530-galloways

Jag känner uppfödaren sedan många år tillbaka och har även sett Willmer när hans dåvarande ägare hade honom uppstallad där. Har tom. bild på honom.

Willmer är resultatet av en tjuvbetäckning (som ni redan funderat ut!) och Galloways är inte godk. hingst. Det berättade Galloways ägare för mig för flera år sedan.

Red Galloways litegrann innan han såldes och det var en mycket trevlig häst, lätt och fin i typen. Han kunde ha lite hyss för sig såsom hingstar ofta är men jag gillade honom skarpt!

Köpte fö. en unghäst från samma uppfödare med samma mormor som Willmer. :D
Tyvärr är min häst borta nu, han såldes för några år sedan och nyligen fick jag reda på att han avlivats pga en olycka...

Ja, såvitt jag minns stämmer det.
Har för mig att det hade något med att göra att Galloways inte blev godk. hingst.
Kan det vara så, pga en tjuvbetäckning vid ett års ålder?

Liknande trådar

Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 635
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden