Sophia_

Trådstartare
Vad är de egentligen? Jag vet var de sitter och hur de ser ut :smirk: men vad ÄR de för ngt? Och varför uppkommer de, t ex efter hårt arbete eller skada. Vad är det för slags reaktion från kroppen, så att säga? Och hur uppkommer de, och varför just på benen?
 
Sv: Gallor

för mycket ledvätska. min pålle fick det efter en överansträgning en gång, och sen dess kan hon inte stå i box för att benen svullnar. hon går ute dygnet runt och rör alltså hela tiden på sig och använder därför hela tiden ledvätskan hon har. ställer jag in henne blir det typ överproduktion och hon får gallor.
om hon har vilat en dag (i hagen, lösdrift dock...) så får hon lite gallor.
 

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
8
· Visningar
1 370
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
867
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 947
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp