Gallor av vårgräset?

Lenis

Trådstartare
Är inte så hemma på det, men hur vanligt är det? Pållen är 19 och jag är därför överkänslig när det gäller hans ben, nu när det precis börjat bli grönt i hagen har han fått mindre antydningae till gallor bak, en på varje ben. Är det vanligt att de får det av vårgräset och vad kan man göra för att lindra?

Tacksam om nån kunde upplysa mig lite :crazy:
 
Japp det är vanligt... och jag tror inte att du behöver bekymra dig så mycket om dom... så länge de inte blir för stora..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: super
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
4 848
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 055
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp