Spirit
Trådstartare
Hästarna i stallet går nu på ett klöverbete under tiden stallägaren är uppåt landet o jagar. Så jag tar hand om alla tre hästarna varav en är min egen.
Ikväll när jag tog in dom så stod jag o myste en stund med min häst i boxen o kände sedan över benen på henne.
Resultat: något gallig vänster bak o någon grad varmare strax under hasen.
Bägge frambenen var svampiga strax ovanför kotan, samt höger fram hade en knöl på insidan mitt på skenbenet som var ganska så hård + någon grad varmare i det galliga området.
Hon har nu gått på klövervallen sen i lördags och blev riden i söndags o då mäkte jag inget när jag lindade benen.
Kan det vara en reaktion på klövern eller det blir för mycket för henne eftersom hon även får kraftfoder?
1 liter Kornkross
1 liter blöt betfor
1/2 liter kraftfoder
fundersam Matte
dom andra två är inte galliga i benen.
Tacksam för svar
Ikväll när jag tog in dom så stod jag o myste en stund med min häst i boxen o kände sedan över benen på henne.
Resultat: något gallig vänster bak o någon grad varmare strax under hasen.
Bägge frambenen var svampiga strax ovanför kotan, samt höger fram hade en knöl på insidan mitt på skenbenet som var ganska så hård + någon grad varmare i det galliga området.
Hon har nu gått på klövervallen sen i lördags och blev riden i söndags o då mäkte jag inget när jag lindade benen.
Kan det vara en reaktion på klövern eller det blir för mycket för henne eftersom hon även får kraftfoder?
1 liter Kornkross
1 liter blöt betfor
1/2 liter kraftfoder
fundersam Matte
dom andra två är inte galliga i benen.
Tacksam för svar