gallor... ättika och lindor!

A

Anja586

ännu en tråd.

jag vet orsaken till dessa gallor på hästen, och de kommer troligtvis att gå ner efter ett tag, men jag vill göra nått för att hjälpa dem på traven. en i stallet sa att ättika i vattnet skulle hjälpa, nån som har erfarenhet?

har läst några av de gamla trådarna här, men förstod inte riktigt, ska man linda vid ridning och sen ha stall bandage under natten, hjälper det då?

finns det nått mer man kan göra, kyl lera också? men gallorna är absolu tinte varma, men det kanske hjälper ändå?

tacksam för svar!

Sv: gallor... ättika och lindor!

så lite stillastående som möjligt, länge ute i hage, skrittmaskin, promenader.

linimentera efter ridning och linda benen över natten med mjuka paddar för att hjälpa cirkulationen på traven. du behöver inte ha ngt speciellt på benen när du rider.

framförallt rörelse (=ökad cirkulation) tar död på gallor.

lycka till!

Sv: gallor... ättika och lindor!

Har aldrig hört talas om ättika. Men de hästar jag vet som haft gallor har alltid ridits lindade efter ridning har de fått arnika gel på benen. Stått lindade på natten också.

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 988
Senast: shia
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 563
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 984
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 804
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV