Gallig i bak knäna?

L

Liten_men_tuff

Min ponny är lite små gallig i bakbenen , Där hasen sitter fast på framsidan ,sen går det neråt. Kan det vara gallor?
Vad kan de beror på? att det sitter där ?

hst.jpg

Sv: Gallig i bak knäna?

är nog senan som spökar.. knäet sitter mkt högre upp.. kan ta bilden och markera knäet åt dj.. Kan ha fått nån inflammation i senan eller liknande. Är h*n varm och lika "svullen" på båda?
/K.A

Mena hasen såklart :p :o

Ja han är lika i båda :cool:

Sitter liksom där hasen går in så att säga där det är en liten knöl och sen lite mjukt , precis där de är mjukt är han gallig :crazy:

Men, nu fattar jag inte riktigt?!?! På din beskrivning nu låter det ju som en galla.. men är din ring som du ritade verkligen korrekt? borde den inte vara lite längre bak?, åt hasen till?

/K.A

Låter som hasgallor tycker jag, oftast ingen fara. Har det kommit "akut" så kan du ju ringa veterinär och fråga om det.

Är inte så bra på att förklara eller rita :angel: :o
Men det kan nog vara mer mot hasen men inte på toppen av den utan på insidan mer framåt :confused: :D

Ja, då låter det som en galla! :) ;)
Trodde först du var inne på framsidan av bakbenet (alltså mittemot hasspetsen)!! Men om det är den "lilla gropen" som det istället har blivit en bula i nu så är det ju en galla han fått!
Oftast inget farligt, men ha god koll på det!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: mily
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 493
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar