H
hannanilsson
Det är såhär, min medryttarhäst har fått en stor galla på sitt vänstra framben. Den är ca 2 cm bred och lång och står ut ca 2 cm från benet. Den sitter precis i början av knät, på ytter sidan snet bakåt. Jag upptäckte det för ca 3 veckor sedan. Jag trodde då att det var en svullnad och kylde benet 10 min 3 gånger om dagen. Men sedan när jag fick reda på att det var en galla så slutade jag kyla. Gallan har inte förändrats någonting. första veckan gick vi bara med honom, allså ingen ridning. sedan andra veckan började vi och rida och nu den häst veckan rida han normalt, lite koniditons träning 2 gånger i veckan 2-3 gånger ut i skogen och minst 1 dag får han vila. ibland lite bommar och sånt. hur ska jag göra för att den ska minska, den minskar inget efter ridning. jag kan ju inte linda på natten för han går ute på bete. Det väll antagligen betet som har orsakat det?
ska jag linda honom när han står inne efter ridningen, han brukar få stå inne ca 1-2 h efter ridningen så han får vila lite eftersom det är full fart i hagen.
hur ska jag göra för att få bort den, eller iaf minska den?
/Hanna
ska jag linda honom när han står inne efter ridningen, han brukar få stå inne ca 1-2 h efter ridningen så han får vila lite eftersom det är full fart i hagen.
hur ska jag göra för att få bort den, eller iaf minska den?
/Hanna