lil-sis

Trådstartare
Patsy har sedan tre veckor tillbaka en ganska rejäl galla på höger fram, inte vid kotan utan högre upp, ovanför senfästet. Senan är inte varm eller öm och hon är inte halt eller ofräsch så men "magkänslan" säger att det inte är bra alls.

Hon har vilat två veckor helt i hagen och nu har jag ridit fyra gånger på en vecka och den går ner under ridning (med skydd) men är sen större ett par timmar senare.

Hur länge vågar jag avvakta innan vi åker till klinik?

Jag tycker det är bara att du varit observant.
Ring till kliniken och hör med dom vad dom tycker.Det är vad jag skulle göra..Och sedan ta det där i från.För det låter inte som nån "vanlig" galla.

Jo... Det kommer dock veterinär till stallet på tisdag och onsdag och jag tänkte försöka få med min på kursen så kan jag iaf få ett utlåtande därifrån, annars hade jag nog ringt klinik första telefontid.

Bäva månde min plånbok. Fast å andra sidan så är det bara första besöket som kostar sen har det sedan tidigare bara varit direktregleringsavgiften på 100kr/besök :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: ll.96
·
Hästvård Hej! Har haft hästen i ca ett år och hon har alltid haft mjuka gallor i bakbenen, dessa har hon ”alltid haft”. Senaste tiden har hon...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix