GALLA behandling!

H

_hekla_

är det någon som har något fint knep som funkar när man ska f¨bort galla??:crazy:

Sv: GALLA behandling!

Gallor i kotorna då eller?
Finns ju massor av metoder. En är ju att kolla om hästen har någon skada som gett upphov till gallorna. Om dne inte är skadad, utan "bara är gallig" finns ju ett antal metoder att testa. Mildare liniment, starkare liniment, stallbandage, plast.. You name it.

vid tillfällig galla så anv jag back on track produkter, finns i lindor och benskydd men också i massor av andra anvområden, har eget knäskydd tex

Först och främst kolla upp bakomliggande orsak till gallan hos din vetrinär.

Jag skulle först kolla med vet.
Min häst blir svullen i benen, typ gallig när han står inne utan lindor. märkbart bättre med lindor och stallpaddar. prova det. :)

Om hästen får en galla bör du egentligen kolla upp osraken till det,. Men är det en liten galla kan du linda med Back on Track ett tag och se om den försvinner. Back on Track gör underverk, det är inget hokuspokus! Jag använder det på mina hästar!

Min häst är gallig i bakkotorna och det beror på för lite hagvistelse. Står bara ute i hagen ca 6 timmar per dag, ibland mer. Kan tyvärr inte ha ute henne längre då hon är inackordering. Så prova mer motion!

Beror på vad det är för galla. Men "vanlig" sengalla kan påverkas positivt av behandlingar typ massage, akupunktur, zonterapi

Vårt sto får gallor under sommaren, vet ej vad det beror på. Enligt vet är det ingenting farligt. Man kan ju inte gärna ha benen lindande när de går på bete.

Hästar kan få gallor när de äter nåt de inte är vana vid, vilket ofta sker på sommarbetet, då de kommer åt växter som de inte får när de är installade. Det kan vara en förklaring till varför hästar får gallor på sommaren.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 407
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka