Galgo Español?

Sv: Galgo Español?

Jag har ingen galgo själv, men kom i kontakt med dem när jag volontärjobbade på ett djurhem i Spanien för några år sedan. I samma veva lades en kapplöpningsbana i Barcelonatrakten ner och helt plötsligt fanns drygt 500 galgos som ingen ville ha. Djurhemmet där jag jobbade tog sig an en handfull, men det var som vanligt fullt och de allra flesta avlivades.

Min upplevelse av dem var att de var väldigt milda och personliga hundar. Otroligt trevliga att hantera med tanke på situationen och någonstans i mitt rationella sinne tycker jag nog att det varit lämpligare att försöka placera ut flera av dem i nya familjer än många av de stressade brukshundskorsningar (eller för all del polarhundar) som upptog platserna.

Jag har letat lite efter bilder från det hela, men i någon flytt verkar den disken ha gömt sig. Jag återkommer om jag hittar.

Sv: Galgo Español?

Uppfödaren till min häst har varghundar men nu även lite galgo på sin gård. Trevlig som attans är tiken (den andra har jag bara sett) en riktig glad sprall-jök :D

Bibbi finns här och är en tigrerad liten tjej!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka