Galen anmälan!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linnizen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Galen anmälan!!!

Det är sant:). Eller så blir det tvärtom att han blir knäckt:cool:....

Vill inte hänga ut något namn som andra gör, men för några år sedan anmäldes en häst till derbykvalen. DÅ hade den gått en 18 tid på sina fristarter, och hade en 5a i raden. Det var det enda. Hästen gick naturligtvis personligt rekord i den starten mot hästar som tillhörde kulltoppen och hade flera hundra tusen på sig. Sedan dess har den gjort 65 starter till, aldrig gått fortare. Står kvar på under 50.000 kr intjänat, pengar den lyckats ta i poänglopp och p21 lopp, och startar i princip varje gång det b-lopp, p-21 o.s.v för de vanliga loppen kommer den inte med i..

Hade kanske inte fungerat som tävlingshäst ändå (för jag kan ju inte tycka att en häst som på 70 starter som knappt varit bland de tre kanske inte är en superhäst, men det är naturligtvis upp till var och en vad de har för hästar och tränaren tycker nog väldigt mycket om sin häst och behandlar den väldigt väl), det kan man ju inte spekulera i, men den tid den gjorde som fyraåring hade räckt långt i rätt gäng... Men som sagt, det blev ingenting i de loppen heller. Fast i år har den faktiskt lyckats vinna ett B-lopp :idea: så nu är den kanske på G?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Trav http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=31898 Intressant..... tycker jag, vad tycker ni?
Svar
11
· Visningar
1 410
Senast: LillaRosen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023