Sv: Galen anmälan!!!
Vaddå fler än jag som delar den uppfattning??? Det ÄR ju INTE förbjudet att anmäla??
Har man en häst som ligger vettigt i en klass anmäler man väl ut, kommer man inte med (vilket vissa säkert ska tacka sin lyckliga stjärna för) så får man stanna hemma, att komma med i v7 på 40 poäng är det väl ingen sopm tror att man gör, men naturligtvis kommer man verkligen inte med om man inte anmäler, och hade den kommit med... Tja, vad vet du? Den hade kanske gått invändigt och varit 4-5 och tjänat både lite pengar och dessutom fått lite bättre poäng?
Finns stor skillnad mellan de hästar du tar upp (om du inte märker det).
Den ena är en noll-loppare med få starter, ingen hårdhet, är uppanmäld i ett lopp öppet för alla hästar.... Jag skulle knappast heller göra en sådan anmälning.
Den andra var anmäld i ett stängt lopp vid 75.00-150.000 som de vann på 15,8 där den´stod rättt inne i klassen, att den sedan saknade poäng att komma med är en sak. Jag vet inte hur sakta det går i loppen uppe hos er, men här nere går de flesta lopp i den klassen 16-tider... Med andra ord så hade det inte varit så mycket tuffare för hästen idag att starta i v7 än att starta i ett vanligt lopp.
Viss skillnad anser jag och definitivt ingen uppanmälan i det senare fallet. I det första fallet - javisst, där handlar det om en väldigt uppanmälan. Vad som hade hänt om den sista hästen hade kommit med kan ingen spekulera i. Den första räckte verkligen inte till, det visade den och det var väl ganska väntat.
Var ska gränsen vara? Vi anmälde ut (och kom med) efter att ha varit tvåa i ettt B-lopp i ett 75.000 kronors lopp med en av våra, hästen stod nästan på kronan inne på loppet (dock ej v7), kördes ett snällt lopp invändigt och var trea, och många sköna poäng till kommande starter som den därefter förvaltade mycket väl... Har man dåligt med poäng får man anmäla dit man kommer med om hästen klarar det. Och så god kännedom ska man väl ha om sina hästar. Eller?