Galen anmälan!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linnizen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Galen anmälan!!!

..dessutom är det en leasinghäst :eek:
Jag skulle ha mardrömmar om nån pöntade mina hästar så.

Med tanke på pållens rad kanske den haft det trevligare på ett annat ställe än travbanan? :crazy:

Oj oj oj:eek:
...hur tänker dom här...?

Som den godhjärtade människa jag är, till lika obotlig optimist, så önskar jag dem all lycka till!
Jösses:crazy:

Visst ska alla lopp ridas först, men detta blir hårt.
Må vi alla "olyckskorpar" ha fel och pålle lyckas bra i detta lopp!

Ja herregud stackars häst, den hade fått slita i många kvallopp den.
Som ägare skulle jag vara förtvivlad

Jag tror receptet lyder; Akut poängnöd kryddad med en lätt släng av akut panik = (likamed) galen anmälan....:idea:
(var jag stygg nu?)

Eller så tänker man som så: Min häst kan säkert hänga med till en matlapp på innerspår. Trav är trav och allt kan hända.

Jag tycker personligen inte det är lika farligt att anmäla ut en häst med några hundra tusen på sig i ett v7 lopp (även om den säkert är chanslös på segern). De hästarna har ofta en annan skalle och kanske gjorde hästen ett dunderlopp senast men hade trafikproblem på vägen... Många hästar som anmäls, och kommer med, i gulddivisionen har ju inga poäng alls. Och även om det diskuterats här att det inte är världens roligaste lopp, så kan d ju hänga med hjälpligt och kanske få sistpengarna med sig...

Däremot med 0-loppare... Att anmäla ut dem i miljonlopp där första tillägget ligger på 200.000.... Eller öppet för alla hästar autostart, hur tänker man då?

Nä, men att V75-anmäla en häst som har nio raka kvallopp (varav tre syns i de fem senaste starterna) och har lyckats skrapa ihop 17 750 kronor på fem år känns helt uppåt väggarna. Det är ändå travets elitserie det ska handla om.

Nä, men att V75-anmäla en häst som har nio raka kvallopp (varav tre syns i de fem senaste starterna) och har lyckats skrapa ihop 17 750 kronor på fem år känns helt uppåt väggarna. Det är ändå travets elitserie det ska handla om.

Låter som jag sagt tidigare att det är dags att den tränaren får en anmälning och en varning. Sådant gör att travet får ett dåligt ryckte sämre än det redan har i många svängar.

Det är ju inte förbjudet att anmäla så varför skulle den få en varning?

Då skulle väl alla som startade ofräscha hästar bli avstängda? :confused:

I V7-loppen är det ju bara i de högre klasserna man har en sportslig att komma med under 1000 poäng så loppen är ju lite självsanerande. En del anmäler helt enkelt till allt man får inom rimligt avstånd.

Att detta är ett extremfall må väl vara hänt men det är ju tillåtet att anmäla om man har start inom rätt antal veckor.
Sen att de som kan tänka inte gör det är väl en annan femma. :devil:

jag har faktiskt länge tyckt att tränaren i fråga skulle få en varning, anmälningsförbud...vad som helst.
hästen har i princip vart 500m bakom de andra i kvalen och sett rent bedrövlig ut.
nu verkar han dock ha fått ordning på problemen men V7 känns lite väl långsökt.

Ja just det - och han kom inte med, eller hur:grin:? Som Ghost säger, det är inte förbjudet att anmäla... Det krävs som sagt oftast tusen poäng för att komma med i Rikstoton. Tvivlar starkt på att ovannämnda tränare egentligen trodde att hästen skulle komma med... Och det gjorde den ju inte heller. Då hade det blivit ett relativt dåligt v7 lopp. Inte för att ovannämnda häst kommit med i loppet, utan för att alla hästar ovanför den på reservlistan också hade kommit med.... 190 poäng, 200 poäng, 400 poäng... Inte mycket att komma med i rikstoton det heller...

jag har faktiskt länge tyckt att tränaren i fråga skulle få en varning, anmälningsförbud...vad som helst.
hästen har i princip vart 500m bakom de andra i kvalen och sett rent bedrövlig ut.
nu verkar han dock ha fått ordning på problemen men V7 känns lite väl långsökt.

Du har ju mer info än oss övriga, men det brukar finnas så konstiga saker bakom anmälan.

En häst som startat i V75 de senaste veckorna inledde sin karriär med en j-a massa kval.. :eek: Jag tror det blev tre innan den blev godkänd.

Anledning: Tränaren hade så långt att åka så han körde kval när han ändå startade en annan i stället för provlopp då det blev billigare gentemot att åka separat.

Jag hade aldrig gjort så men en del människor resonerar ju annorlunda. Men jag är ju inte i den situationen att jag behöver åka 15 mil för ett provlopp.

Poängen är väl ändå att det är rätt galet av tränaren att ens anmäla till ett sådant lopp även om nu hästen inte kom med.

Vaddå fler än jag som delar den uppfattning??? Det ÄR ju INTE förbjudet att anmäla??

Har man en häst som ligger vettigt i en klass anmäler man väl ut, kommer man inte med (vilket vissa säkert ska tacka sin lyckliga stjärna för) så får man stanna hemma, att komma med i v7 på 40 poäng är det väl ingen sopm tror att man gör, men naturligtvis kommer man verkligen inte med om man inte anmäler, och hade den kommit med... Tja, vad vet du? Den hade kanske gått invändigt och varit 4-5 och tjänat både lite pengar och dessutom fått lite bättre poäng?

Finns stor skillnad mellan de hästar du tar upp (om du inte märker det).

Den ena är en noll-loppare med få starter, ingen hårdhet, är uppanmäld i ett lopp öppet för alla hästar.... Jag skulle knappast heller göra en sådan anmälning.

Den andra var anmäld i ett stängt lopp vid 75.00-150.000 som de vann på 15,8 där den´stod rättt inne i klassen, att den sedan saknade poäng att komma med är en sak. Jag vet inte hur sakta det går i loppen uppe hos er, men här nere går de flesta lopp i den klassen 16-tider... Med andra ord så hade det inte varit så mycket tuffare för hästen idag att starta i v7 än att starta i ett vanligt lopp.

Viss skillnad anser jag och definitivt ingen uppanmälan i det senare fallet. I det första fallet - javisst, där handlar det om en väldigt uppanmälan. Vad som hade hänt om den sista hästen hade kommit med kan ingen spekulera i. Den första räckte verkligen inte till, det visade den och det var väl ganska väntat.

Var ska gränsen vara? Vi anmälde ut (och kom med) efter att ha varit tvåa i ettt B-lopp i ett 75.000 kronors lopp med en av våra, hästen stod nästan på kronan inne på loppet (dock ej v7), kördes ett snällt lopp invändigt och var trea, och många sköna poäng till kommande starter som den därefter förvaltade mycket väl... Har man dåligt med poäng får man anmäla dit man kommer med om hästen klarar det. Och så god kännedom ska man väl ha om sina hästar. Eller?

Hoppsan, hoppsan vad du eldar upp dig. :crazy: För min del tycker jag att det är helt vansinnigt att anmäla en sådan häst till V75. Just med tanke på hästens tidigare prestationer. Den har inte gått något på fem år. Jag har INTE sagt att jag tyckte den hästen var uppanmäld. Det jag tyckte var galet var att den i sina elva senaste framträdanden har försökt KVALA nio gånger och sedan gjort två lopp och sammanlagt de senaste fem ÅREN gnetat ihop mindre än 18 000. Jag tycker det är omdömeslöst av tränaren att ens anmäla till ett V75-lopp då och därmed är det för MIG en galen anmälan.

Det fattar jag också att det är skillnad på mitt (enda) exempel och på noll-kronors-hästen i montéloppet, men rubriken på tråden är faktiskt "Galen anmälan" och jag tycker att mitt fall var ett exempel på det.

Jag eldar inte upp mig. Jag ser bara inget fel i att anmäla ut sin häst i de lopp som finns om den står vettigt inne i dem...
Det var väl inte så många år sedan en häst vann på rikstoton efter att ha vunnit ett p21 lopp och inte innan det gått bra på ett bra tag. Kom inte ihåg vad hästen hette men det slogs upp ganska stort så någon annan kanske har koll.

Nu kom ju inte hästen med, men vem vet, han kanske har fått en jäkla ordning på hästen? Det går ju inte så mycket fortare i klass tre i v7 än det gör i vanliga lopp i samma klass. HAN kanske tror att hästen skulle ha vettig chans att kunna hänga med på pengar. Alla kan ju ändå inte vinna;). Men troligen är det väl så att han slängde in en anmälan utan något hopp om att komma med.

Jag vill passa på & gratta "Running for Money" till en godkänd montéprestation. 19,5 på 2140a.

Inte mycket att hänga i julgranen i det här sällskapet (monté örnen), men i rätt gäng, i ett "vanligt" montélopp kan han hänga med rätt ok.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Trav http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=31898 Intressant..... tycker jag, vad tycker ni?
Svar
11
· Visningar
1 410
Senast: LillaRosen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023