Galen anmälan!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linnizen
  • Startdatum Startdatum
L

linnizen

Finns det ingen gräns på hur galet man får anmäla sin häst?!

Vem anmäler sin häst med NOLL kronor på kontot till en sån här proposition?

4-åriga och äldre högst 900.000 kr.
2140 m. Monté. Tillägg 20 m vid vunna 200.000 kr, 40 m vid 425.000 kr

Vad tycker Ni om så här konstiga/taskiga anmälningar??

Sv: Galen anmälan!!!

Total idioti men det är tränaren som bestämmer och ingen annan.

Felanmälan? :confused:

På den tiden det bara fanns telefonanmälan råkade jag anmäla min pålla med 50 000-100 000 på kontot till snabbloppet. :o

Var på jobbet och irrade runt och råkade säga lopp 5 i stället för lopp 4 när jag väl kom fram i telefonkön, lagom stressad inför att jag skulle passa ett möte.

Jag strök.

En bekant till mig gjorde en sån där vansinnesanmälan förra året och var ute i ett snabblopp på Tingsryd, den hästen har precis kvalat igen. Hoppas hon inte fick men för livet.

vem har gjort det & var? är du säker på att det var 0 kr och inte 0 poäng?:angel:

En liten fundering bara.

Det är ett montélopp. Kanske funkar inte hästen med sulky och måste starta montélopp. Det finns inte så många lämpliga montélopp för hästar med noll kronor, så tränaren kanske var tvugna att uppanmäla?

Felanmälan? :confused:

På den tiden det bara fanns telefonanmälan råkade jag anmäla min pålla med 50 000-100 000 på kontot till snabbloppet. :o

Var på jobbet och irrade runt och råkade säga lopp 5 i stället för lopp 4 när jag väl kom fram i telefonkön, lagom stressad inför att jag skulle passa ett möte.

Jag strök.

En bekant till mig gjorde en sån där vansinnesanmälan förra året och var ute i ett snabblopp på Tingsryd, den hästen har precis kvalat igen. Hoppas hon inte fick men för livet.

Nej då! Hon kvalade på 18,2 helt okörd och har 18,1 i rekord på medel sen innan .. Så några men har hon inte nu ;) Men hon var ju minst sagt stirrig då hon kom och vi skulle in till banan... Skakade som ett asplöv.. Men nu är hon hel lugn :) Så jag hoppas att hon inte tänker tillbaka på sitt förflutna :crazy:

En liten fundering bara.

Det är ett montélopp. Kanske funkar inte hästen med sulky och måste starta montélopp. Det finns inte så många lämpliga montélopp för hästar med noll kronor, så tränaren kanske var tvugna att uppanmäla?

Tänker som du.... och hoppas på att dom tänker ge häsen ett snällt lopp ..

kl

Sådana anmälningar tycker jag är vanligt i montén, var inte länge sedan det var en liknande propp på Kalmar där en häst var med som inte hade så värst mycket pengar på sig. Den ramlade igenom fältet och var 100 meter efter bortsett från en häst med galopp.
Ska montén utvecklas så måste det införas någon form av förbättring av propparna kan man ju konstatera... För hästen skull borde man inte uppanmäla den på ett sådant sätt. Men det är som civil action säger, det lär ju vara upp till tränaren.

Det är därför det alltid! skall vara en lägst i alla lopp lägst 0 kr lägst 50000 osv osv så slipper vi se sånt här detta är ytterliggare ett sätt att köra travet i botten synd om hästen i min mening.

...Det finns inte så många lämpliga montélopp för hästar med noll kronor, så tränaren kanske var tvugna att uppanmäla?

kanske....men man kan tycka att det bör finnas bättre propositioner än högst 900 000kr.

Nu blev det inte så många hästar i loppet men jag tycker ändå att det är idioti!

Lika intelligent som att låta sitt 3-åriga kallblod gå debuten i kriterieuttagningarna där kullens "elit" startar med endast ett prem och kval tidigare, är man lite kåt på att försöka komma med till varje pris då? :crazy:

Tyckte synd om hästen som hoppade på en gång vid start såklart och var spänd (hopp å galopp) genom de två varv han fick springa ensam långt bakom klungan.

Klart att det är hårt men hur men man får ju se helheten också...Monte loppen kanske inte brukar vara de allra tuffaste och är hästen jobbad för det så kan det ju vara okey. Man kan ju faktiskt rida ett snällt lopp i ryggar och skulle loppet se jättehårt ut på förhand så kan man ju faktiskt stryka...

Jag anmälde en häst som gjort 5 starter och hade lyckats vara 2:a och 4:a i P-21 lopp och alltså bara hade 2250:- på sig. Den kom från en annan tränare och var riktigt bra så jag anmälde hon till ett Wången cup stolopp stängt vid 100 utan tillägg. Rygg ledaren och lucka 50 kvar, sköt till fint och bara slagen med en nos trots att hon var kraftigt uppanmäld...

En annan gång anmälde jag en häst med en knapp 200 till ett lopp stängt vid 900 bara för att jag visste att han var bra i ordning och det inte fanns nåt lopp på länge, hemmaplan och lopp i ryggar. slutade femma om jag inte minns fel och tog ingen skada av det...

Generellt uppanmäler man ju inte men ibland blir man ju mer eller mindre tvingad för att det inte finns några andra lopp den närmaste tiden. Är ju inte schysst mot hästen ifall den inte är bra i ordning men men...

Helt säker ;)

Hästen startade på Umåker i förrgår..

...den raden var inte att leka med:eek:

...men det finns faktist hästar som inte fungerat särskilt bra för vagn som går som raketer under sadel, så man kan inte stirra sig blind på stpr summan när man anmäler.
Vi får lita på att resp tränare vet vad de gör:d

Sambon skickade hast till en tranare ner soderut for ett par ar sen.
Hon hade 2000 pa kontot men vart anmald till non winners 6000 last 3 starts. Med andra ord startade hon mot hastar med over 600 000 pa sig.
Tranarens forklaring? - Ville fylla trailern. Behover jag saga att vi tog hatsen tillbaka redan nasta dag.

Ojoj, med den raden känns det som man kan förstå att dom vill testa något annat bara.
Dom kanske inte hade så mycket att förlora på att testa.

Helt sjukt! Skulle förstå om man anmälde en häst med 0kr till ett lopp stängt vid MAX 100.000 i montè, för det finns ju fan inga lopp för hästar med låga prissummor i montè. Men det där var ju helt sjukt överdrivet!

Vad är detta, jämfört med den senaste anmälan av samma häst? :banana:

Ska på lördag ut i ett montélopp för "alla hästar" och autostart. Här stod han ju ändå 40 meter före de som tjänat över 425.000 kr. Nu är det lika start med ex. Global Derby som tjänat 1,9 millar. Fast det är kanske autostart som krävs för felfri avgång?

Länk till startlista: https://www.atg.se/?path=m_spis&spelform=VP&bankod=26&ar=2009&manad=9&dag=12&lopp=1

Vad är detta, jämfört med den senaste anmälan av samma häst?

Jag såg det :crazy:..hoppas dom vet vad dom gör
tycker det är så tråkigt när man ser folk "förstöra" sina hästar.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Trav http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=31898 Intressant..... tycker jag, vad tycker ni?
Svar
11
· Visningar
1 410
Senast: LillaRosen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023