Amiborshi
Trådstartare
Förra fredagen ringde min stallägare och sa att min häst var halt när medryttaren var på banan, och när jag kom ut och tog in henne från hagen (de hade ställt ut henne) kunde hon knappt vända runt mig och var jättehalt på ena bak. Hon fick stå i box på natten (står på lösdrift annars) och vara ute på dagen och gick med henne korta turer, hon markerade knappt alls i skritten bara några dagar efter, men traven nästan den samma. Veterinären kom ut på tisdagen, han trodde att hon har fått en gaffelbensskada och sa att vi ska åka in till kliniken, och tills dess ska hon bara stå i boxen. Vi ska till kliniken denna tisdag.
Jag undrar om någon haft en häst med gaffelbensskada och om de läkt och hur hästen nu går att använda. Om de är vanligt att de döms ut osv.
Jag vill inte behöva ta bort min häst, men är hon inte ridbar efter önskar jag använda henne som avelssto men vet ej om de är en möjlighet heller? Aldrig stött på den här skadan förut.
Tacksam för svar
Jag undrar om någon haft en häst med gaffelbensskada och om de läkt och hur hästen nu går att använda. Om de är vanligt att de döms ut osv.
Jag vill inte behöva ta bort min häst, men är hon inte ridbar efter önskar jag använda henne som avelssto men vet ej om de är en möjlighet heller? Aldrig stött på den här skadan förut.
Tacksam för svar