SkorpSmulan
Trådstartare
Min häst har troligtvis en gaffelbandsskada. Veterinären var ut nu för ett tag sen. Hon pratade även om griffelbenen men tyckte inte att det verkade som att det var något fel på dom men det kan ju vara svårt att veta utan röntgen eller ultraljud förstås.
Nåja, min fråga är nu. Hur gör jag på bästa sätt för att hästen ska bli bra. Vet rekomenderade promenader i 6-8 veckor och bandage dygnet runt, bara lufta benen/byta bandage morgon och kväll.
Ska gå i hage som vanligt.
Jag vill veta av er riktiga hästmänniskor med erfarenhet av detta, in i minsta detalj hur jag ska göra. Jag litar inte riktigt på våra distriktvet. Tyvärr..
Promena på hårt eller mjukt?
Vilka slags lindor och underlägg?
Back on track?
Kyla?
Han har även fått Han har fått en spruta ronyxin (tror jag det står) och ska ha metacam i 5 dagar till att börja med.
Nåja, min fråga är nu. Hur gör jag på bästa sätt för att hästen ska bli bra. Vet rekomenderade promenader i 6-8 veckor och bandage dygnet runt, bara lufta benen/byta bandage morgon och kväll.
Ska gå i hage som vanligt.
Jag vill veta av er riktiga hästmänniskor med erfarenhet av detta, in i minsta detalj hur jag ska göra. Jag litar inte riktigt på våra distriktvet. Tyvärr..
Promena på hårt eller mjukt?
Vilka slags lindor och underlägg?
Back on track?
Kyla?
Han har även fått Han har fått en spruta ronyxin (tror jag det står) och ska ha metacam i 5 dagar till att börja med.