Gabbi går på loppis

Gabbi

Trådstartare
Haha, äntligen kan jag gå på loppis och släpa hem en massa saker som ser gamla ut, för nu har jag snart någonstans att ställa dem.

Igår cyklade vi förbi en loppis i en lada i Västergötland. jag såg en gammal dörr som jag ville ha som dekoration i uterummet, så vi vände hemåt, duschade och så tog jag bilen tillbaka. Då står det en annan dam där och håller i dörren. Min dörr! Jag kastade lite långa blickar och till slut frågade jag om hon tänkte köpa den.
"Hurså, ville du ha den?" frågade den snälla damen.
"Ja, om inte du ska ha den.
"Nej men vet du, då säger vi så. Du tar den. Jag är ändå återförsäljare så jag behöver inte just den där."

Så jag fick min dörr, en prydnadsstege i fint trä med små maskätna detaljer som ser ut som hieroglyfer. Sedan köpte jag en gammal sockerlåda som det står Lidköping på och en stol till vårt blivande kök, för sambon har fått för sig att vi ska ha udda stolar.

10537424_10201221332454289_2669555153340017775_n.jpg

1919646_10201222293958326_7311935563869417662_n.jpg

1910502_10152119255210927_5166037346702302418_n.jpg

Dörren ska få vara trären på ena sidan och på den andra hade jag tänkt att måla den turkos.När jag vände på den såg jag dock rester av duvblå/grå färg så jag tog en tur på landet och hittade en måleributik i en gammal lada och de blandade till en burk färg. Sedan körde jag förbi loppisen igen och tänkte att vad fan, och så köpte jag alla stegar de hade kvar. De kan jag högst troligt sälja på blocket till folk som vill ha lantlig inredning. :-)

Det är kul med loppisar :) Man vet aldrig vad man hittar. Ibland gör man fynd och ibland kommer man ut tomhänt. Här dräller det av loppisar och jag har nog besökt de flesta.

Grattis till dina fynd :)

Gabbi goes loppis. Månen är blå. Påven har förlovat sig.

..det trodde jag inte alls var din stil :D
Se där.
Jodå, mest att det saknats 1; tid och 2; plats. Jag har gett mig sjutton på att jag ska ge mig själv mer TID framöver och sticka iväg in på småvägar (både bildligt och ja, andligt), och plats kommer det att finnas om några veckor, så jag har börjat nu. :-)

Åååh vad mysigt det låter och vilken fin dörr! Älskar loppis! Jag går bara i väntans tider - väntar på att flytta till lägenhet som jag vill inreda med själ och inte bara nyaste nytt. Väntar på att torpet ska bli klart så jag kan inreda och ta itu med de gamla möblerna som står där. Vissa kanske får flytta med till lägenheten.

Nåja, det är bara en månad kvar tills lägenhetsinflytten i alla fall! Men nu kliar det extra mycket i fingrarna efter att ha läst din tråd. :D

Varning varning. Gå inte in i loppisen som ligger mittemot kanalbron i Töreboda. Jag knallade in och tänkte loppis som loppis. AAAAAA - vilka grejer, allt allt allt, ordning o hyfsat fräscht, alla prisklasser, alla tidsålder. Byttor o grindar o badkar o båtgrejer o porslin o enorma skåp o fönsterbord o stolar o pynt o herreminje vad grejor. Flera våningar.

@Luff Vilken av broarna? Stora kanalbron i Töreboda, Rotkilen eller någon av de andra femtiotolv kanalbroarna i kommunen?;) Utflyttad Törboit undrar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka