Säger hon att du ska kontakta personförsäkringsnämnden så är det dit du ska vända dig. När jag googlar verkar det vara exakt sådana här ärenden de handlägger
"
Vad gör nämnden?
Personförsäkringsnämnden prövar tvister gällande liv-, sjuk- och olycksfallsförsäkring mellan dig som konsument och ditt försäkringsbolag. Det ska gälla en medicinsk fråga där nämnden behöver stöd av rådgivande läkare.
Klaga först hos bolaget
För att nämnden ska kunna pröva ditt ärende krävs att:
- du har fått ett beslut från försäkringsbolaget som du inte är nöjd med,
- du har försökt få ändring av bolagets beslut och
- försäkringsbolaget har tagit slutlig ställning i ditt ärende.
Nämndens förfarande
Att ansöka och få sin ärende prövat hos nämnden är avgiftsfritt och kan ske både digitalt och per post.
Förfarandet är skriftligt och nämnden avgör ärendet på de handlingar som du och bolaget skickat in. Nämndens avgörande är endast rådgivande och inte tvingande för bolaget.
Läs mer om digital hantering av ärenden.
Kan mitt ärende prövas?
Exempel på ärenden som kan prövas se hittar du under sidan
Kan mitt ärende prövas?"
https://forsakringsnamnder.se/pfn/