Gå ut eller inte?

Mirre

Trådstartare
Isak är förkyld igen.
Feber, snorig osv.

Tempade nyss och då hade han 38 gr (om nu termometern visar rätt, litar inte helt på den) var väldigt trött och ledsen. Han sov en halvtimme men verkar fortfarande trött. Bästa sättet är att gå ut och gå med honom men är det bra när han har feber?

Sv: Gå ut eller inte?

Rasmus brukar alltid sova inne, men när han blir förkyld så låter jag alltid honom sova i vagnen, han ligger ju inte helt plant då så det går lätt att andas och den friska luften är ju miljoner gånger bättre än den inomhus.

Jag skulle gått ut och gått, men kanske inte tagit på alla varma kläder utan bäddat med filtar och fårskinn så man kan reglera värmen under tiden.

Sv: Gå ut eller inte?

Tja, hade han 41 grader sa skulle jag nog saga hall honom inne.

Men 38 grader ar ju inte sarskilt hog feber (pa vart sjukhus har ar de inte ett dugg oroliga sa lange tempen ar under 38.5) sa jag hade tagit ut honom.
Mina far sitta i vagnen aven nar de har feber, och sova utomhus etc. Frisk luft ar nyttigt!!!
Och bylta inte pa for mycket om det ar varmt (vet inte hur vadret ar i Sverige just nu men vi har 15 grader) for det hjalper inte till att sanka febern direkt. Daremot ska ju inte barnet sitta i drag pa nagot vis, eller bli blot, och givetvis inte frysa.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka