Gå till frissan

Folri

Trådstartare
Som bekant ska man ju hålla avstånd till folk. Men hur är det möjligt att hålla avstånd till frissan när man vill gå dit för att fixa håret. Hur gör ni? Sitter ni med munskydd i frisörsstolen? Har frisören munskydd på sig när hon klipper.
 
Håller med Ponylove. Det är inte nödvändigt att gå till frissan så låt bli det ett tag till om möjligt. Jag såg vår lokala frisör stå utomhus och klippa en äldre man härom dagen. Det var ju rätt smart tyckte jag :) Själv har jag inte varit hos frisören på flera år (klipper mig själv med hjälp av dottern vid behov) så då blir det ju lite svårt för mig att se behovet om du förstår ;)
 
Jag går till frisören som vanligt. Vi är ju faktiskt aldrig ansikte mot ansikte :)
Jag är mycket närmare både kollegor och intagna på jobbet.
 
Inte frisör, men jag har gått och gjort fransarna. Hon använde munskydd :)
Kommer även gå till min frisör som vanligt!
 
Jag ska faktiskt boka klipptid nu. Har inte klippt mig sedan i oktober så är illa tvungen då mitt hår går av pga av sjukdom.
Min mor klippte sig i centrala Stockholm för ett tag sedan, de tar inte i mot annat en bokade kunder och man var tvungen att tvätta händerna när man kom dit plus hålla avstånd. De var väldigt noggranna sa hon.
 
Håller med Ponylove. Det är inte nödvändigt att gå till frissan så låt bli det ett tag till om möjligt. Jag såg vår lokala frisör stå utomhus och klippa en äldre man härom dagen. Det var ju rätt smart tyckte jag :) Själv har jag inte varit hos frisören på flera år (klipper mig själv med hjälp av dottern vid behov) så då blir det ju lite svårt för mig att se behovet om du förstår ;)
Tycker ni att jag kan ha munskydd på mig under klippningen. Känns verkligen att jag behöver gå dit nu
 
Som bekant ska man ju hålla avstånd till folk. Men hur är det möjligt att hålla avstånd till frissan när man vill gå dit för att fixa håret. Hur gör ni? Sitter ni med munskydd i frisörsstolen? Har frisören munskydd på sig när hon klipper.
Om du bor i Uppsala så vet jag en frisör med antikroppar :p
 
Inte frisör, men jag har gått och gjort fransarna. Hon använde munskydd :)
Kommer även gå till min frisör som vanligt!
Jag var hos läkare i dag. Han satt med munskydd o mumlade så jag hörde knapp nått av vad han sa. Sämsta läkarbesöket nånsin. Han hade ett sånt munskydd med "ventil" i mitten. Sånt som man köper på Granngården🤭
 
Borde väl inte vara nån fara nu när man släpper lite på restriktioner
Jag tror inte det är någon fara om man ändå träffar folk i exempelvis sitt arbete och inte tillhör någon riskgrupp samt frisören håller på hyienen så gott det går. Någa restriktioner som berör frisörer har vi dock inte lättat på, om man nu inte har flera timmar resväg.
 
Jag har varit hos min frissa.
Hen frågade om jag kände förkylingssymtom vid bokningen och bad mig avboka om jag skulle känna något innan besöket.
Väl på plats var jag ensam i lokalen. Hen bokade in med god marginal mellan kunderna och desinficerade ytor mm mellan besöken. Jag och hen spritade händer innan och båda hade munskydd.

Betydligt mer safe än att handla på ICA.
 
Var hos frisören idag och färgade håret. Spritade händerna före och efter besöket, gjorde frisören med. Allt som hon använde till mig skulle hon sprita efter mitt besök dvs äll utrustning till håret, samt platsen jag satt på och mitt och hennes förkläde åkte i tvätten, vilket hon sa dom gör efter varje kund. Nu bor ju jag i norge så det skiljer sig kanske från hur det görs Sverige men så såg mitt besök ut :) vi hade trevligt å prata på, rätt härlig känsla, nu när man e hyfsat isolerad, att vara ute å snacka med lite andra än familjemedlemmarna. Nästan som en mini semester :p ^^
 
Tycker ni att jag kan ha munskydd på mig under klippningen. Känns verkligen att jag behöver gå dit nu

Munskydd hjälper inte om inte din frisör har det iom att om frisören nyser/hostar till så kan du smittas via ögon, näsa (om munskyddet inte täcker och sitter åt ordentligt)
Men har ni båda det så är det inga problem. Kolla upp vilka rutiner frisören har när du bokar. Känns de klena så ring runt till fler.
 
Sen 15 år tillbaka går jag till frissan en gång i veckan. Garanterat utan att smitta någon någonsin.

(Hårklippningsapparat som opereras av undertecknad själv). Frisören som jag anlitade dessförinnan skämdes för många gånger för att ta emot hundralappen för bara 4 minuters arbete, så det blev obekvämt.

Men det passar såklart 4-minutersfrisyrer bättre än andra önskemål. Jag tycker man kan besöka frisören precis som andra inrättningar med den försiktighet som bör iakttas för att minska risken.
 
Jag var hos frissan för ett par veckor sen, hade dragit ut på det länge. Var ensam i lokalen med henne, hon hade inga symptom och inte jag heller. Hon sa att hon spritade grejer och handtag, kortterminal osv men några munskydd hade vi inte. Känslan är att handla mat är en större risk.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 635
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 895
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp