Gå till dagis eller inte?

Mirre

Trådstartare
Är i valet och kvalet här om Isak ska få gå till dagis i morgon eller inte.
Han har varit hemma nu i två dgr då både han och jag åkt på förkylning.
Jag är bra nu, hostar lite bara, han är pigg och det är full fart på honom.
Ingen feber eller så men han är snorig och hostar. Dock är det bättre, mest på nätterna han hostar men även lite dagtid. Jag skulle verkligen behöva gå till skolan i morgon men frågan är om jag törs låta honom gå till dagis?

Här hemma är det full fart, han äter bra osv.
Just nu sitter han och äter glass:D

Hur skulle ni göra?

Sv: Gå till dagis eller inte?

Snorar han mycket finns risken att dagis ringer och ber dig hämta honom igen.. om Elina har varit dålig har jag henne frisk hemma en dag, för att se att hon orkar med dagis. Måste de torka snor ideligen får han nog som sagt gå hem igen. Så skulle nog mitt dagis göra iallafall :)

Jag skulle alltså hållit honom hemma en dag till!

Ja lite så jag tänker också.
Dock har ju andra ungar varit där fast dem är snoriga.
Det är betydligt mindre nu, behöver inte torka lika ofta.
Vilket är tur för det är fullt krig varje gång:D

På vårt dagis får de gå så länge de inte har feber, snor spelar ingen roll. Det Smittat har de väl redan gjort innan det brutit ut.

Vi håller sonen hemma en feberfri dag, sen får han gå.

Tillägg: Under förutsättning att han är pigg för övrigt såklart!

Haha Elina rusar iväg och skriker så fort hon SER näsdropparna :D
Däremot älskar hon örontermometern och vill använda den själv. Hon trycker på knappen, stoppar in i örat och håller tills det piper... gärna typ 30 gånger i rad ;)

Sonen stoppar in näsdropparna med själv och sen ska flaskan diskeras :) Och så gör han likadant som din med örontermometern.

De är så söööta när de skall hjälpa till :D Betydligt sötare än när de skriker och springer iväg iallafall, haha.

Elina sprayar gärna med nässprayen UTANFÖR näsan, det är kul :). Unge!

Hihi Isak gillar också örontermometern.
Han sitter blixtstilla och helt andäktig och väntar på pipet:D

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 987
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Huvudfrågan är: När passerar man gränsen för att vara tillräckligt sjuk för att det blir nödvändigt att gå till läkaren? (ringer man...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 722
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar