S

saraac

Hur går man en bana? Mäter man från där hästen hoppar av eller ända fram till hindret? :confused:

Sv: gå bana?

Då man mäter relaterade avstånd brukar man räkna med att avsprång och landning blir ett galoppsprång tillsammans, så mät du hela galoppsprång från första hindret fram till nästa och sen drar du av ett galoppsprång så har du hur många språng du har mellan hindren sen :idea:

Lycka till :)

Då man mäter relaterade avstånd brukar man räkna med att avsprång och landning blir ett galoppsprång tillsammans, så mät du hela galoppsprång från första hindret fram till nästa och sen drar du av ett galoppsprång så har du hur många språng du har mellan hindren sen :idea:

Lycka till :)

tack så mkt! =)

jag mäter bara kombinationer och vet om det är kort eller långt.
mäter inte mellan hinder som det är lite längre streckor på, det ser man ju när man rider om det är långt eller kort avstånd kvar och hur många galoppsprång man ska få in emellan :) lycka till

jag mäter bara kombinationer och vet om det är kort eller långt.
mäter inte mellan hinder som det är lite längre streckor på, det ser man ju när man rider om det är långt eller kort avstånd kvar och hur många galoppsprång man ska få in emellan :) lycka till

tack :D =)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 411
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka