Fyskiska hinder för killar i ridningen

DarkInNight

Trådstartare
Nu är det såhär. Min pojkvän vill följa med mig ut med hästarna ibland. Men, han får helt enkelt ont i kulorna i traven. :rofl: :( :rofl: .Som tjej så har jag ingen erfarenhet av det problemet, och vet inte hur jag ska gå tillväga.

Hur gör ni killar?

Hans beskrivning av problemet :) :
Det är inte så att jag sätter mig på dom som jag var rädd för i början utan det känns mer som om kulorna spelar marackas i pungen, hur som helst jäkligt oskönt, smärtsamt.. Kan det avhjälpas med hårdare åtsittande kläder/underkläder? /Mvh David

Sv: Fyskiska hinder för killar i ridningen

Min David hälsar att han rekommenderar byxor som inte sitter hårt faktiskt.;)

Min David hälsar att han rekommenderar byxor som inte sitter hårt faktiskt.;)

Jag föredrar kalsonger som håller sakerna på plats faktiskt.

Men det viktiga är ju sitsen och känslan. Som nybörjare kan det vara ett problem men om man sitter som man skall så är det inget problem.

bara träna på att rida o bli bättre kunna följa me hästen i rörelserna.. har själv aldrig haft de problemet ja börja me ridingn när ja va tre haha så ja har hållt på me de hela livet o när man va tre så kände man ju knappt om mna fick en spark mellan benen xD haha men ja tror nog bara de e träning på att vara följsam..haha annars får du väl köpa susp?:rofl:

Måste tillägga nu att han oxå sa att han vill ha kalsonger som håller på plats men att man ska ha lösa byxor.
(jag är ju ingen expert så jag vet inte varför)

Jag hade en killkompis som hävdade att westernsadlar var bra mycket mer män-vänliga än vanliga sadlar, pga av framvalvets form och innehåll, ett förstaklassigt totyrinstrument för män enligt honom :rofl:

Kanske värt ett försök om ni kan låna någon westernsadel?

När min pojk red och tävlade som mest, så ville han alltid ha tajta kalsonger som höll "paketet på plats"...
Men endast när han red, han böt så fort han kunde efteråt:angel:

Han har haft lösa byxor på sig. Men också lösa kalsonger. . . så det blir väl att inhandla några tajtare modeller om jag ska lyckas få honom med mig igen! :) .

kalsonger av tajtare modell som håller allt på plats är uppskrivet på inköpslistan nu! :)
Hur ska jag instruera honom att sitta rätt, är det exakt lika som tjejers sits?
Han är totalnybörjare, och jag är överlycklig över att han faktiskt vill följa med på små turer, men jag vill ju inte heller att han ska ha ont!

:rofl: jag har redan föreslagit susp. Men jag tror inte det förslaget var så uppskattat på ngt vis! :angel: var ngt med att han trodde det skulle mosas ännu mer :devil:

Jag har också funderat på om westernsadlar är lite mer kill-vänligare. . . . :) Jag får luska runt lite om det finns ngn wsadel i närheten som kan passa ngn av mina hästar iaf! . . . sen så finns det ju ett horn att hålla i sig i!! :idea: så då kanske han blir lite säkrare och kan slappna av -och automatiskt kanske sitter bättre. *hoppas jag*

haha David kommer nog också byta om till "vanliga" kalsonger på direkten om han rider i tajta. Han är inte så mkt för tajt . . . ridbyxor skulle han KANSKE skulle kunna ha på sig om det gällde hela världens överlevnad. annars inte. :smirk:

Det går att lura dom med ridbyxor oxå:angel:om man skaffar ett par häftiga shaps att ha över;)

Jag har alltid tighta kalsonger och vanliga ridbyxor. Det är smart att ha något som håller "paketet" på plats.
Jag har nästan aldrig slagit i mina kulor, bara nån enstaka gång i ett skumpigt pass utan stigbyglar. Jag sitter inte på något "speciellt" sätt vad jag vet utan helt normal sits.

Skoridbyxor(som islandshästmänniskor har) tycker jag ser manliga ut även på killar, ska tracka på min David såna snart när han får sina egna dagar i veckan till att motionera sin favvohäst.

ahaaa är det så man gör! :rofl: det ska jag inhandla så fort pengarna finns!! måste köpa en cool cowboyhatt åt han också. För det är ngt han vägrar använda -hjälm- ! (till min stora fasa)! Finns det ngn "cool" hjälm som killar kan tänka sig (alltså killar som annars har en ngt sne syn på ridning, ("fjollsport", men det är lugnt, jag försöker visa på honom hur häftig och farlig ridsporten är, jag tror han börjar ändra sig). tack för alla svar

jag ska föreslå detta för honom också :D. tack för tipset. allt är välkommet för att david (alla david´ar), ska vilja fortsätta lära sig rida.

Finns det ngn "cool" hjälm som killar kan tänka sigr

Såg en smart grej på en tävling en gång när det gäller hjälmar. En liten kille som inte ville ha hjälmen på sig så mamman hade köpt en westernhatt och på ngt sätt fäst ovanpå hjälmen så att den inte syntes, bara lite av hakbandet. Kan den lösningen kke vara ngt?:rofl:

Min kille tycker också så,,, så jag köpte en bomlös sadel och den är mjuk för både mig och han. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka