Fyskiska hinder för killar i ridningen

Sv: Fyskiska hinder för killar i ridningen

Såg ngn som hade cykelhjälm, det finns ju tuffa sådana...
Själv tyckte jag att det bästa jag ridit i var fruns trosor, mycket skönare än boxershortsen.

:) det förslaget kan jag också ge honom, men bara för att få se honom i string !. :rofl:

ahaaa är det så man gör! :rofl: det ska jag inhandla så fort pengarna finns!! måste köpa en cool cowboyhatt åt han också. För det är ngt han vägrar använda -hjälm- ! (till min stora fasa)! Finns det ngn "cool" hjälm som killar kan tänka sig (alltså killar som annars har en ngt sne syn på ridning, ("fjollsport", men det är lugnt, jag försöker visa på honom hur häftig och farlig ridsporten är, jag tror han börjar ändra sig). tack för alla svar

Det finns faktiskt cowboy hatt med inbygd hjälm :angel:

Cowboyhatt med hjälm? Vart finns det att få tag på? Skulle passa nya Zebulon Macahan som jag känner mig som =) alternativt komplett riddarrustning :banana: /David, pm'a info om inköpsställen tack

Japp, skoridbyxor är det som gäller för killen här också! Han skulle aldrig dra på sig ett par vanliga ridbyxor men ett par exklusiva skoridbyxor inhandlade på island (där man ser män i denna typ av ridbyxor hela tiden) det visar han gärna upp sig i!

Sadeln kan kanske vara en del av problemet? Även kvinnor kan ju få problem med en sadel med högt och hårt framvalv. En något mer flat sadel, som också är tillräckligt stor, kan kanske vara lösningen på problemet?

Jag använder helst ganska tajta kalsonger som håller allt på plats, men har aldrig haft särskilt stora problem som din kille beskriver. Min direkta fundering är om kanske sadeln är för liten i sätet för honom.

ska visa upp ett par sådana byxor för honom :) får se om de faller honom i smaken //Zsara

Han har suttit i två olika sadlar, en med liten sits och en med stor sits. Lika problem varje gång. Men det blir nog att testa andra kläder innan jag vill köpa ny sadel. Han vill nog inte börja rida regelbundet, bara följa med på några mysiga lugna ritter lite då och då. :) Och då känns det lite överkurs om jag köper ny sadel.

Min pappa red med suspensoar (back in the day när han fortfarande red).

Rolig tråd!!! nu måste jag passapå och ställa frågorna jag alltid undrat över...

Hur går det igentligen med er killar när ni rider en ökad trav nedsuttet?

Finns en dressyr kille som har en stor häst med ganska mkt steg i. När han gör sina ökningar så kan jag inte föreställa mig att det går bra. Jag tänker aj, aj, aj i varenda steg....

Jag hade en killkompis som hävdade att westernsadlar var bra mycket mer män-vänliga än vanliga sadlar, pga av framvalvets form och innehåll, ett förstaklassigt totyrinstrument för män enligt honom :rofl:

Kanske värt ett försök om ni kan låna någon westernsadel?

Det sa min förra pojkvän också. Han tyckte det var skoj att rida med ut men bara om han fick ha westernsadeln :rofl: Han testade barbacka en gång men det gjorde han aldrig om :p

Se upp för hornet bara om hästen skulle hoppa till, jag har sett vana som ovana ryttare bli gröna i ansiktet av det :cool:

Min pojke brukar inte ha några problem dom gånger han rider (i dressyrsadel)
Det enda han kan gnälla på är att det skaver på insidan av låren, vilket inte är så konstigt heller om man vägrar ta på sig mer lämpliga byxor :angel:

Har också funderat över hur killar klarar av att rida ibland (särskillt nersuttet)

Senast ändrad:

Fast vi rör ju oss inte mer i sadeln än vad ni gör så relativt sadeln sitter vi ju still efterson man följer med i rörelsen. Inget problem mao :)

Inga problem alls så länge man rider. När en häst tokbrallar kan det däremot bli lite riskabelt men oftast inte där heller.
PL

En gammal pojkvän i tonåren red alltid barbacka, han vägrade att använda sadel pga "klämrisken". Detta var en mkt hästvan kille som var uppvuxen i travet, men ingen "ryttare". Tuff helt klart och väldigt orädd!

Fast vi rör ju oss inte mer i sadeln än vad ni gör så relativt sadeln sitter vi ju still efterson man följer med i rörelsen. Inget problem mao :)

Klart att ni inte rör er mer än flickor i sadeln... Men ni har ju mer mellan benen som kan komma ikläm.:angel: Men om du äger att det är lugnt, så är det vel det..

Min hockey kille ville prova att rida så vi red ut en tur, dock fick han strikta order om att stå i fältsits i trav och galopp. Just för att in skada heliga delar och våran kväll haha;). Givetvis hade jag säkerhetslina på hans häst. Det roliga var att vi klättrade och red i alla gångarter.

Killen pratade om att vi varit ute en kvart när vi närmare bestämt varit ute 1h och 15 min haha, undrar om han hade roligt!

Han hade inga problem med klämrisk när han dunsade runt i sadeln. Tack o lov!

Fast det bästa var träningsvärken han fick och trötta muskler i benen som resulterade i att han var tvungen att sätta sig på golvet under matlagningen... moahahaha!

By the way han hade halvtighta björn borg på sig...

Hehe intressant tråd, har alltid undrat hur fasen man ens kan röra sig utan att slå i de där bollarna :angel:
De få gånger pojkvännen har varit med ut och ridit (han åker hellre vagn) har jag försökt få honom att fixa till sitsen lite, men han säger att då klämmer det åt mer om kulorna än om man sitter som en boll. Har westernsadel, en stor en, tror helt enkelt han tycker det är bekvämast att sitta som en potatissäck. Hästen har väldigt mjuk och fin trav så där har han inga problem. Galopp däremot är kul, hästen går som en gunghäst och pojken skrattar och skriker "ajajajajajaj!" på samma gång. Helt klart en upplevelse :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka