Fysioterapeut dags!

Ava22

Trådstartare
Idag kom hon, hon som skulle känna igenom häst för en dyr peng och sedan avlägga dom. Oj så nervös jag var innan!

Nu i efterhand känner jag mig avdomnad, allt känns konstigt.

Hennes svar om min häst, hans konstigheter (vill inte gå i form, vill inte arbeta med bakben på två år) mm mm... Nja hon hade välle inget riktigt svar, hon trodde två saker. Antingen satt det i huvudet eller så satt det i kotorna, både i hals o rygg. Att de satt så tätt att det gorde ont vid böjning osv. Jag förklarade att kanske efter 45 min- 60 min så började han slappna av, hennes förklarning på detta var att kroppens endorfiner börjat verka och sänt ut smärstillande medel i kroppen.
Men varför går han bra med graman?

Hon gav mig ett par veckor, blir det värre ska han helröntags, från topp till tå. I värsta fall ska han tas bort.

Min fråga till er käre bukafalister, har ni hört talas om något sånt här innan? Hur tycker ni att jag ska reagera? Han blir bättre, men sakta, sakta. Har ni tips på ngt extrafoder som är bra för att bilda muskler, vad tycker ni att jag ska göra?

Sv: Fysioterapeut dags!

Har du kontaktat veterinär?
Vad säger hon/han?

Oj, låter ju som en utdömd häst! :o
Ne, ta kontakt med en veterinär och sen . en en alternativbehandlare typ equiterapeut som kan gå lite mer på djupet.
Har bra erfarenhet av e.t men inte av fysioterapeut.

LÅter som om hästen är spänd och skulle må bra av att masseras...ta kontakt med nån hästmassör..det kan göra underverk med hästen :smirk:

Hoppas det går bra ...låter lite väl konstigt!

( har själv en häst som jag masserar pga av spänningar i rygg och hals, jag jobbar mycket lösgörande och så hästen får jobba mycket med rygg och böjningar i genom halsen, där kommer bakbenen med in)

Hon var här ikväll, har inte hunnit med att göra något ännu. Men ska vänta ett tag, ett par veckor och se vad som händer. Hon som var här är fysio- equiterapeut så hon kände verkligen igenom honom innan hon sa något alls.

Sante: du kanske kan pm:a var du brukar göra med din häst, lösgörande o massage?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 928
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka