Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad händer med alla ben över hoven o resten av kroppen om den belastar felhur påverkas hovbenet av att snedbeslatas?
Varför uppkommer skruvande rörelser med benen/hoven? Och varför försvinner sånna "rörelsestörningar" om hoven verkas med markparallellt hovben?
det är knappast en patentlösning för alla med en sån defekt.
Vad händer med ben som växer under tryck?
Vad händer med alla ben över hoven o resten av kroppen om den belastar fel
Jag tror inte att du har sett föl som varit extremt krokiga i sina ben o hur en plastsko som limmas fast har hjälpt dem till att bli helt normala.att sko ett föl med växande hovben tex.
Jmfr kinesiska flickor med lindade fötter. Vad händer med växande ben under tryck?
Det är ju som attlägga in hålfotsinlägg eller en ha en ortopedisk sko- för att slippa värk i fötter, vrister, knän, höfter o även i förlängningen ryggen- likadant med hästar.mig veterligen finns det inte patent på korrekt verkning nej. tack och lov.
varför skulle kroppen må bra av en obalans i hoven?
mig veterligen finns det inte patent på korrekt verkning nej. tack och lov.
Det är inte frågan om hur hästens ben SKALL vara skapta utan att många hästar inte är rätt skapta i benen. En ev snedhet måste tas ut någonstans. Tänk på det innan du beskyller folk för att inget lära sig. Vad har du lärt dig? Vem har lärt dig det?
Något ovanför hoven har du definitivt inte lärt dig eller fattat.
Luktar Strasser lång väg!
PL
*kl*
Hur ska en förstärkt skevhet i hoven kunna göra den balanserad?
Vad är en fransysk häst?
Naturligtvis inte men det hamnade där när tråden rensades.Ursäkta men va det här inlägget riktat till mig?
Ursäkta men va det här inlägget riktat till mig?
mig veterligen finns det inte patent på korrekt verkning nej. tack och lov.
Det är väl självklart att ingen häst mår bra av en obalans, men att hemställa den till enbart hoven är väl som att stirra lika långt som näsan räcker. Obalansen uppstår av många olika orsaker, fysiska för att nämna en. Med fysiska kan menas både medfödda och tillskansade, oavsett måste dessa räknas med inklusive hästens exteriör samt rörelsemönster för att få en så nära balanserad verkning som möjligt.
Har hästen även en ryttare (ridhäst) så kan snudd på bli rena lotteriet, vad många ryttare inte begriper är att den största obalansen står de själva för. Antingen genom att ha en dålig kroppskontroll, eller för det faktum att ryttaren själv är helt skev i sin egen kropp. De flesta ryttare märker inte ens det själva, utan ser/märker obalansen i hästen men fattar inte orsaken.
För hästen blir det högst påtagligt, detta fortplantar sig genom hästen kropp och mycket av resultatet kommer fram i hovarna.
Jag tror att det är på sin plats att fundera lite längre än enbart i hovnivå.
Jag kan inte förstå varför en moderator av en tråd ska ta parti för en enda sida?! Jag trodde att Boj fanns till för att rensa bort otrevliga oetiska inlägg t.ex!