fysiologi, luktsinnet

A

aqua

Sitter och pluggar för min tenta i humanbiologi men givetvis börjar man fundera på annat, kanse ni kan hjälpa mig med svar?

Hur funkar hundens luktsinne?
jag har för mig att hunden inte har problem med adaptation(minskad känslighet för varaktig, konstant stimuli av sinnes celler) för annars borde dom ju inte kunna följa spår nån längre sträcka..
jag frågade min icke hund kuniga fysiologi lärare men han trodde att anledningen till att hunden kan följa spår längre sträckor är att dom är konsentrerade på lukten och det i kombination med deras extremt välutvecklade lukt sinne gör att det funkar.:confused:

Sv: fysiologi, luktsinnet

puttara lite...
ingen som har minsta idé ?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
826
Hundhälsa Min whippet kille på snart 2 år är inte en kul hund längre :cautious: För att dra allt lite snabbt. I november fick vi avliva vår...
Svar
9
· Visningar
1 638
Senast: MsOldie
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 459
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka