Fyrspent tacka...

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har en tacka som har två extra spenar, inte riktigt lika stora som de två "ordinarie", men det verkar absolut som att lammen (hon har tre lamm) snuttar även på de två extra.

Är det någon som varit med om att en tacka har 4 fungerande spenar?
Bra eller dåligt?

fyrspent_tacka.jpg

Sv: Fyrspent tacka...

är du säker på att de funkar de 2 extra då? för kor kan ju få såna extra spenar men för det mesta funkar de inte.

Nej, jag är inte säker, men de två extra ser ut att vara lika mycket snuttade på som de ordinarie och eftersom de är såpass stora som de ändå är så skulle jag misstänka att de funkar. Annars hade nog lammen låtit bli att snutta på dem....

puttar upp lite
Är ju nyfiken på ifall det ens är möjligt att dessa två extraspenar fungerar...
För jag vet, som sagt, inte ifall de gör det.

Kan du inte kolla om det kommer nån mjölk ur dem, eller blir tackan hemskt sur då?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar