six feet under

Trådstartare
Är det någon som vet vad Fredrik Perssons fyrspannshästar som leder spannet heter ? De var tydligen travare, skulle vara roligt att veta namnet på dem./Sixten

Sv: Fyrspann

Jag är inte ett dugg insatt så namnen vet jag inte, vet dock att även Thomas Eriksson har haft travare i sitt inomhusspann. Var någon artikel om det i någon hästtidning, vilken minns jag inte tyvärr... Kul tycker jag.

Jag tror att dem sa att båda förlöparna var travare - och att någon från hans gamla "gäng" hade brutit benet och tagits bort (om jag inte minns helt fel).

Förlöparna i Globen tror jag som sagt var travare båda två och att dem hette Thunderbird och Baltazar :)

Finns en tysk som också ska ha travare med, han var med i Globen förra året. Undra om inte han har bara travare t.om som inomhusekipage!

Är det dessa hästar som är förlöpare i det aktuella spannet?
Grand Balthazar stam
Thunderbird stam

Vet att Anders Eriksson en gång i tiden vann enbetsSM med en travare Rubel Ö. ryskt, franskt och amerikanskt blod Stam.

Grand Balthazar stämmer men det är inte rätt Thunderbird du har hittat, han är äldre än så.
Gossarna som gick i globen va hans gamla erfarna grabbar, en av stånghästarna är t.ex. snart 21 år ;)
Och Balthazar är ju snart 16.
Kom på att du kan gå in på Fredriks hemsida, www.stenshill.se, klicka därefter på Fyrspann och sen på Hästarna så får du upp bilder
och lite mer info om hästarna. Där står både Balthazar och Thunderbird med :)

Verkar dock som om Thunderbird har okänd härstamning, tyvärr...

Senast ändrad:

Är det någon som vet vad Fredrik Perssons fyrspannshästar som leder spannet heter ? De var tydligen travare, skulle vara roligt att veta namnet på dem./Sixten

Kika på Fredriks hemsida så har du alla hästar där mvh/Anton Lundström
http://web.mac.com/piapetersson/Stenshill/Hem.htmlhttp://web.mac.com/piapetersson/Stenshill/Hem.html

Tomas Eriksson kör också med en travare i spannet

oops läste inte alla inlägg fanns en med en länk...^^

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter De svenska fälttävlansryttarna har precis lämnat Pratoni del Vivaro med en OS-biljett. Nu vankas det VM i körning och på plats är...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·
Körning Hallå! Jag kan inte mycket om körtävlingar, så jag behöver hjälp att tyda det här. Håller på och kollar igenom vad klubbens hästar har...
Svar
3
· Visningar
2 086
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka