Fyraårsprogram och tävlingar

elle12

Trådstartare
Ja, nu har jag en fyraåring som jag hade tänkt skulle få komma ut lite på någon dressyrtävling i sommar. Inte för själva tävlingen, utan mest för att komma ut bland andra hästar i tävlingsmiljö då mitt mål i år är kvaliteten i höst. Jag har varit inne på Ridsportförbundet och kollat lite, men är det verkligen så illa att det inte finns några tävlingar där man kan rida fyraårsprogrammet förutom då kval till championaten som i Skåne går i september, helgen innan kvaliteten för min del. Det där championatet ska man ha ett deltagarbevis på för 750:- för att få starta också såg jag. Det kanske är fler som är i samma situation, har ni hittat några tävlingar med fyraårsprogram?

Sv: Fyraårsprogram och tävlingar

Ingen mer som ska ut med sina fyraåringar i fyraårsprogram, eller finns det inga tävlingar med den klassen?

du får åka till sala 5 maj där finns det! lite långt om du bor i helsingborg förstås......

Ja, det blir nog lite långt att åka...
Jag får nog börja titta på andra klasser istället inser jag. Nu har jag inte alls koll på dressyrtävlingar, men får man starta 4-åringar i LB? Jag vill helst börja på en 60 metersbana. I hoppningen får de ju inte tävla bland de andra utan gå i en unghästavdelning.

Jag får nog börja titta på andra klasser istället inser jag. Nu har jag inte alls koll på dressyrtävlingar, men får man starta 4-åringar i LB? Jag vill helst börja på en 60 metersbana. I hoppningen får de ju inte tävla bland de andra utan gå i en unghästavdelning.

En 4 åring får lov att starta lokal LB dressyr

Man kan ju åka på programmträning och sånt... Britt Hammar brukar ha sådana kurser då du rider precis som på en vanlig tävling i tävlingsmiljö och då valfritt program. Efter uppridningen som man såklart får en bedömning på får man också en tid med Britt där man kan få lite tips och rida igenom de delar som kanske gick mindre bra.

ska själv på en sån programmträning med min 4-åring och rida fälttävlans programmet för 4-åringar. Hon brukar vara lite här och var i halland/skåne.

Vet du om ej svenskfödda hästar får starta på kvaliteten och sånt?
har ingen koll var inte direkt planerat att köpa en så ung häst men man kan ju bli kär:rofl:

Jag skall starta min häst på Färs Härads eller vad stället heter, den 28 april.. Har också en fyra åring. Skall starta LB då (:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Samhälle Idag fick jag mig en tankeställare och jag känner att jag behöver få gnälla av mig lite. Jag var ute och åkte min första långtur...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 609
Senast: Lycan
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.