Fylla i passet varje gång hästen id-kontrolleras?

Sam

Trådstartare
Läste i en annan tråd att passet skall fyllas i varje gång hästen id-kontrolleras. Gäller det även på tävlingar? Min häst får chipet avläst och numret kontrollerat mot passet på nästan varje tävling vi deltar i men det har aldrig fyllts in i passet. Undrar då om det finns undantag för kontroll på tävlingsplatser?

Min häst har varit med på två tävlingar. Båda gångerna id-kontrollerades hästen via chipet. Ena gången antecknades det i passet, andra gången gjorde de inte det. Liknande tävlingar men olika arrangörer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 161
Senast: Iamia
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 142
Senast: 13579vas
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
11 056
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna