fykantig staketstolp

Spirit

Trådstartare
Ska stängsla nya hagen i höst & byta staket i vinterhagen pga det håller på att trilla.. Har reparerat det ett par gånger & förstärkt men har insett att det klarar max en vinter till trots jag förstärker det mer.
Var hittar man fyrkantiga staketstolpar?
Mest på tanke att man kan slå på slanor längre fram när man sparat ihop mer pengar.

vill inte ha grovkluvna stolpar utan fyrkantiga gärna impregnerade gärna inom skåne. Gärna pris per stolp inkl moms,

spirit
 
Senast ändrad:
Sv: fykantig staketstolp

åk till silvan, mm eller gå in på hastnet där har du många företag=)

brukar ligga mellan 16-20 kronor styck med moms
 
Sv: fykantig staketstolp

Är det sant? Finns det så billiga? Vad har de för dimension? Har bara hittat fyrkantsstolp (95x95 mm) på löpmeter hos bygghandlarna här i Stockholm, och de ligger på cirka 40 kr/m! :eeK: Eftersom en stolpe bör vara åtminstone 160-170 cm så känns det ganska orimligt att betala i runda slängar 70 spänn per stolpe! Dessutom får man kapa dem själv och spetsa ena änden... :(
 
Sv: fykantig staketstolp

Åttkantiga har Octowood, säljs t ex genom Granngården. Finns i ett stort urval både dimension och längd men kostar en del. Ett bra sätt är att sätta åtminstone REJÄLT grova hörnstolpar och kanske nån mitt på längre sidor, så kan man ha klenare dimensioner emellan. Men att spänna tråden så hjälper dessa till att hålla allt på rätt kant.

http://www.octowood.se/svenska.asp
 
Sv: fykantig staketstolp

Det går utmärkt att sätta plank även på runda stolpar, så har jag runt min ridbana. Fördelen med att välja runda stolpar i stället för fyrkantiga är att det inte gör något om de "snurrar sig" lite när man slår/trycker ned dem. Det sparar mycket tid att inte behöva tänka på det utan bara behöva bekymra sig om att de ska komma ned rakt.
 
Sv: fykantig staketstolp

Blir det inte väldigt liten fästyta för brädorna om man använder runda eller 8-kantiga stolpar? Jag tänker nu närmast på om man ska fästa 2 brädändor på varje stolpe. (Alltså, en bräda mellan varje stolpe, för att slippa skarvar.)
 
Sv: fykantig staketstolp

Jag har kollat på octowood men deras stolpkvalitet är ganska dålig. Har haft ett par stycken sådana & dom sprack direkt. Sen är dom även väldigt dyra om man köper dem via granngården.

Vill ha vanliga hederliga fyrkantiga stolpar.
 
Sv: fykantig staketstolp

Jag har runda stolpar när jag stängslar min tillfälliga sommarhage innan jag plöjde upp & sådde om marken. Persoligen så är det snyggare med fyrkantiga stolpar med brädor eftersom gården har träfasad & är en gammal skånelänga.
 
Sv: fykantig staketstolp

Har tittat på hästnet men hittade ingen i södra delen av sverige
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 643
Anläggning Har börjat kolla lite på staket och har noll erfarenhet av detta sen tidigare. Vi behöver ca 700-800 m staktet totalt som "mest" och...
2
Svar
39
· Visningar
4 130
Senast: Garbo
·
Träning Donetta går just nu på ett fantastiskt bete. Rinnande vatten,stora träd och vidsträckta ängar. Det finns en stor lada att gå in i vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 710
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Dom vill para sin huskatt
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp