Fy vad läskigt :((

Lamborghini

Trådstartare
Plutten har haft feber under natten. Vaknade imorse och ryckte till helt okontrollerat en gång, varpå ett gallskrik. Sen hände det igen, tog upp honom såklart och så hände det igen, igen och igen - värre. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Att behålla lugnet gick bra, tills ryckningarna gått över då brast det fy jag kände mig så maktlös och han var så rädd :(

Pratade med vårdguiden och fick rådet att åka in o kolla upp eftersom det var första gången han fick feberkramper. Har läst på om detta nu och då står det att barnen förlorar medvetandet, och det hade han ju inte gjort. Men det är väl nån form av feberkramper ändå?

Fick i honom febernedsättande och sen somnade han som en stock, är inte fasligt varm nu och vi har en tid hos läkaren 14.30

Har ni varit med om detta?

Sv: Fy vad läskigt :((

Min son fick sånt när han var runt 1 år, enligt läkaren vi gick till hade varit en lindrig variant där han ändå haft medvetande. han har dock aldrig haft det igen.

Usch!!!
Min lilleSkrabba har med haft hög feber i helgen. har fortfarande... men har du koll på hur hög den var när han krampade?
Hur är det med er nu? Förstår att även du är chockad o trött...

Äldsta dottern fick alltid feberkramper när hon fick feber, läskigt men man blir avtrubbad med tiden ...
Men kolla upp hos läkare är viktigt så att det inte är något annat.

Japp, och vi fick åka ambulans in till akuten (han tappade medvetandet), som tur var hade min mamma berättat om mina kramper som liten så jag skickade in sambon i duschen med barn och allt medans jag ringde ambulans och min mamma (för att ta hand om lillasyster)
Då var jag inte så rädd, däremot när han krampa igen på sjukhuset, DÅ kom rädslan.
Det gäller att se till att han inte får så hög feber igen, samt se till att du får ut kramplösande ifall att.
Min son fick aldrig något sånt jätteanfall igen men jag var alltid noga med att ge febernedsättande. Som tur är växer det bort.

Det har mer med att febern ökar snabbt. Det är mer sällan dom får feberkramper om febern är konstant hög mao.

Cewe:

Men huvva, läskigt och riktigt obehagligt :(

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 733
Senast: Fruentimber
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 625
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 025
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Söker lite tankar om var vi borde börja leta efter fel. Flatten 9år kräks. Började i lördags kväll, inget konstigt tyckte vi - en stor...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 927
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Klara sig utan bil
  • Vegansk efterrätt