Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna för tillfriskning! Ska de öppna och åtgärda?@MiniLi Du verkar ha helt rätt! Han är inlagd nu över dagen, röntgen visade små föremål (Troligtvis sten/grus) i tarmen och även vad som tyder på ett stopp. Dom skulle ta hjälp av kontrastvätska för att se hur pass stopp det är.
Och troligtvis grundar det sig i att han ätit jord och gräs på grund av någon typ av inflammation som @kol skriver, alternativt att fodret är väl lättsmält så han är i behov av mer fibrer var veterinärens analys. Vi får troligtvis hämta hem honom ikväll vid 20
Håller tummarna för tillfriskning! Ska de öppna och åtgärda?
Och ikväll kräktes han igen när det gått 6 timmar sedan han fick mat och precis skulle få igen, han hade fått 05 + 10 + 15 innan det. Han fick ett mål ris-nötvom-nötfärs-blandning och har inte kräkts igen.. Nu ska han få igen om någon timme och sedan blir det till att ställa klockan tidigt imorgon. Jag förstår ju att denna maten lämnar magen väldigt fort så han får få så regelbundet vi bara kan. Snark
Pepsiden verkar ju inte ha gjort någon omedelbar skillnad, någon som vet om det tar någon dag innan effekt?
Nej, jag har för mig att man räknar två timmar för att få effekt av pepcid...
Du har rätt. Kikade på fass, effekt inom två timmar och och i upp till 12 timmar. Alltså har effekten troligtvis avtagit eftersom han fick imorse och kräktes vid 20. Då borde det vara mer logiskt att vi ska ge fler gånger på dagen, men enligt veterinärens råd ska vi enbart ge en gång om dagen?
Se inlägg #24Min tanke om hunden har "skräp" som ligger i tarmarna, är att den borde få någon form av bulkmedel för att både mjuka upp och hjälpa till att få ut skräpet (gruset etc).
Fiberhusk, Inolaxol (som vi människor får) mm, kanske även naturliga fibrer i form av rårivna morötter osv