1. Jag ser att du är från djursholm, jag vet inte riktigt vad du försöker göra här men jag har inget personligt emot DRK, ifrågasätter bara det här med att man bara rakt av anklagar AB artikeln för att va ren smutskastning och full av lögner. Det finns absolut saker som jag tror borde förbättras, så innehållet i artikeln tycker inte är helt galet men visst det har presenterats på ett rätt så fult sätt. Bilden på avlidna hästen kunde man låtit bli att ha med, att skriva saker som att dom ”skär upp bukarna” kunde man också gjort utan. Men det är ju AB… Allt dom skriver vet man är dramatiserat till en viss grad.
2. Jag sa ”sannolikt” är så, utifrån vad jag vet om fd nya chefen & vad jag vet om dom rutinerna som funnits på DRK, samt hur det ser ut allmänt i mycket av hästvärlden idag. Det är väldigt delat inom hästsporten. Många håller hårt i hur saker ”alltid gjorts”, vilket stämmer inte alltid överens med forskningen. Dom allra flesta menar inget illa, är inga onda personer. Dom älskar sina hästar, men betyder ju inte att det kan bli fel ibland. Som badger skrivit så är det inte helt lätt att ändra sig.
3. När jag nämnde krubbitarna var det inte för att kritisera DRK, var snarare ett exempel på nåt som INTE är DRKs fel. Det var ju hästar som kom till stallet med det beteendet redan inlärt, och jag vet ju att det är ett nästan omöjligt problem att lösa.
4. Dom exempel på hästar jag nämnt är saker jag har personligen sett när jag varit där, inget jag hört ifrån nån annan & upprepar bara sådär.