Fy fan, ytterligare skandaler som tyvärr döljs bakom betalvägg.

Vad gör du själv här? Och varför skapade du ett nytt konto igår? Varför känner du ett behov av att berätta vad du har sett och upplevt nu? Varför har du inte skrivit en tråd tidigare om du har haft en så dålig upplevelse och tyckt så synd om så många hästar.

Uppenbarligen känner du till en hel del om den här artikeln och bakgrunden till den, men delger det inte.

Hur vet du att den tilltänkta nya chefen ville göra förändringar och att personalen gick i mot dom och inte ville ändra sig? Du verkar veta mkt om henne, men vad vet du om den gamla chefen? Du verkar ju veta att hon inte vill ändra sig i alla fall.

Jag är fortfarande nyfiken på hur många krubbitare du såg när du var där? Vad har du för relation till ridskolan? Jobbade du där? Var du elev? Är du fortfarande aktiv där?
Vad du tar i. Varför?
Om det hade handlat om ridskolan jag var aktiv i som yngre hade jag nog också skaffat ett konto (eventuellt anonymt om det fortfarande vore känsligt) och lyft min uppfattning trots att jag då inte gjorde någonting åt det jag idag har åsikter om.
Användaren har ingen skyldighet att redogöra detaljer för dig.

Ja du behöver ju oftast valberedningen på din sida, en person som ska avgå/är uppe för omval och sen tillräckligt många som orkar gå på årsmöte och rösta in dig, ifall man nu måste ersätta någon.

Kl. När jag var ung var det en period styrelsen fungerade dåligt (klubb för inbördes beundran) men att ersätta den blev aldrig mer än en tanke. Vad skulle våra föräldrar komma med som inte i grunden var hästkunniga? Det fanns ingen oas med folk med rätt kompetens att ösa ur. Dessutom skulle man ju riskera att stöta sig med sittande styrelse, jobba i motvind osv osv.
Med tanke på hur få som går på årsmötena så är det rätt lätt att få in folk i styrelsen om man organiserar sig och vill få till förändring. Givetvis måste man leta upp några som kan ta på sig jobbet men det är i de flesta fall inte omöjligt, det handlar mest om engagemang genom att prata med folk. Nej alla har inte tid att göra det men det går absolut att genomföra om man tycker det är viktigt.

Jag vet inte i detalj för just DRK men jag vet att det inte är ridskolechefen som utser dem ensam. Troligen så röstas de in av resten av styrelsemedlemmarna. Finns ju ekonomiansvarig, ansvarig för juridik, osv. Viktiga roller som man inte kan bara utse vem som helst för, särskilt för ett så stort verksamhet som DRK som får bidrag av kommunen.
Nej de röstas fram vid årsmötet. Det är så föreningar fungerar. Styrelsen väljer inte sig själv i en förening då föreningar bygger på demokrati.

Det är väl ett AB och inte föreningen som äger ridskoleverksamheten?
Inte vet jag men spelar det någon roll? Det är lika förödande för ett AB som för en förening att "elda upp" sina pengar. Hur menar du att ett AB ska kunna fortsätta verka om det förstör sitt kapital vilket leder till en negativ likviditet och avsaknad av pengar?

Ja, tekniskt sett är föreningen inte kopplad till ridskolan men det går typ inte urskilja vad som är förening vad som är ridskolan- är ju inte Eva ensam som sköter ridskolans sociala medier, weddsida, PR... Allt som påverkar ridskolans rykte påverkar ju också föreningen till viss del.

Dåvarande man? Vet inte om du menar samma person jag tänker på? (förnamn som börjar på R...)
Det går alldeles utmärkt att skilja klubben från företaget, självklart interagerar de men ridskolan drivs av en privat aktör och klubben har inte med driften eller personaltillsättning att göra. Alls.

Eva Ulfs fd make (de är skilda sedan rätt många år) syftar jag på vilket jag antar att du också gjorde när du kallade honom vaktmästare. Det stämmer alltså inte alls att han var.

Det går alldeles utmärkt att skilja klubben från företaget, självklart interagerar de men ridskolan drivs av en privat aktör och klubben har inte med driften eller personaltillsättning att göra. Alls.

Eva Ulfs fd make (de är skilda sedan rätt många år) syftar jag på vilket jag antar att du också gjorde när du kallade honom vaktmästare. Det stämmer alltså inte alls att han var.
Många utomstående som blandar ihop dem så som sagt ridskolans rykte är nog också viktigt för föreningen då det påverkar dem med.

Tror inte vi pratar inte om samma make. Den jag tänker på är hon gift m. sen 2018 enl. hennes FB & Ratsit?…

(Obs att detta är genuina funderingar, inte menat att va sarkastiskt eller ifrågasättande) Det sägs att den fd anställda som anklagats för att driva vendetta mot ridskolan har skickat ett kravbrev på 1miljon kr; om denna uppgift stämmer varför låter man inte då AB eller annat media ta del av detta brev som bevis? Det är väl enklaste sättet att få slut på all spekulation? Och det kan väl inte va konsekvensfritt att kräva pengar för att inte gå till media..? Måste väl gå att göra nåt åt det juridiskt isåfall typ anmäla personen för utpressning?

Den "f d nya ridskolechefen", är det samma som i en intervju i juni förra året sa detta om ridskolan?

"Det är en ridskola på toppnivå i dag. Ordning och reda, bra hästhållning."

För i så fall känns det lite märkligt om hen så plötsligt bytt åsikt.

I övrigt tycker jag också att det är viktigt att skilja mellan vad som bryter mot lagar och föreskrifter och vad som inte är ok hästhållning ändå. Hagtiden, tex, är det kanske inte rimligt att hänga ut ett enskilt ställe för. Dels för att det(tyvärr) inte finns någon reglering om att hästar måste få ett visst antal timmars hagvistelse, dels eftersom det finns många där situationen är likadan. Då är det bättre med ett reportage där man tar upp grundproblemet, förklarar varför hästar behöver gå vara ute och frågar flera olika ridskolor hur mycket hagvistelse deras hästar får.

• Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka