Fy fa-an för Ag*ia

Sv: Fy fa-an för Ag*ia

Det är maximal utökad som ersätter 100%. Jag har en sådan och har precis fått 100% ersatt plus mediciner uthämtade på apoteket! Kanonförsäkring

Håller med om att det är orimligt att man ska betala försäkring för en död häst, jag var helt säker på att det stod fel och ringde upp Agria, men visst var det så.

Det är inget konstigt i mina ögon, har man ingått ett avtal med ett företag och det bryts innan avtalstiden gått ut så har de rätt till sin kompensation. Visserligen är det ur moralisk synvinkel uppåt väggarna, kan jag också tycka men ändå förstår jag varför.

Precis på samma sätt om man ingår ett avtal med ett telefonbolag eller vad du vill, så har de rätt att få återstoden av penningen om avtalet bryts i förtid. Om de inte avkräver pengarna, beror det nog på deras välvilja.

Folksam ersätter visst provtagning för Borrelia / Ehrlichia, men bara om det är kliniska symtom för detta,

Ja de ersätter erlichea, men inte borrelia. Har haft den diskussionen med Folksam, de anser inte att borrelia finns påvisat hos häst och därför ersätter de inte den delen.

Dreamer skrev:
Folksam har högre självrisk, nyligen höjt till 2500..... men annars har dom bra premiepriser tycker jag, och betalar ut hela beloppet efter självrisken. Så jag fattar inte varför inte alla hästägare byter ut Agria mot nåt vettigare. Dom är ju dyra, och betalar som sagt bara ut 80% efter självrisk.......

Jag har agria och har heller aldrig haft några problem och om man har sina hemförsäkringar och alla andra försäkringar där så får man faktiskt olika rabatter så det behöver inte vara dyarare

bettysmatte skrev:
Gissa om jag ska ändra försäkringen på min shettis och på hunden snarast till att dras varje månad!!

Fast det ger ju inte dig det tänkta skyddet, för försäkringsbolaget skickar då en pappersfaktura. Betalar man inte den, så går den till inkasso, kronofogde etc.

Boj skrev:
Fast det ger ju inte dig det tänkta skyddet, för försäkringsbolaget skickar då en pappersfaktura. Betalar man inte den, så går den till inkasso, kronofogde etc.

Varför skulle det inte fungera att ha autogiro? Det finns väl som en möjlighet, har jag för mig? Man kan väl betala helårsvis, halvårsvis eller månadsvis (som dras från bankkontot automatiskt)?

Om du betalar per månad drar bolaget återstående premie från ersättningen.

Ex) Livvärde 50000 kr

Återstående premie 2000 kr

Utbetalning: 48000 kr

Jag har hört att If komme att börja återbetala från april, detta eftersom det kommit en ny försäkringsavtalslag.

Ridsport skall visst skriva om detta på fredag.

/F

Precis så var det enligt gamla regler, sen vill jag även påpeka att inte enbart häst var drabbad utan hund med livvärde hade samma regler.

Japp och ett stor bolag (utan att nämna namn) behåller årspremien även om de bara betalat veterinärvårdsskador.

En bekant hade en häst försäkrad till en årspremie på 8500 kr.
Efter en kort tid fick hästen en sårskada A-A betalade 750 efter självrisken.

Kompisen sålde hästen och fick inte tillbaka en spänn från bolaget trots att ett halvår återstod. Det var lite väl att ta i.

/F

Det återstog 10 månader på min försäkring när min häst blev utdömd. Men det är rätt som någon sa har man gått in i avtalet så har man och det är årspremier..

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 956
Senast: Piranesi
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i... 20 21 22
Svar
432
· Visningar
40 995
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 399
Senast: sandrafors
·
Ekonomi & Juridik Hej! Sitter och funderar och funderar men kommer inte fram till någon som känns bra... Lämnade iväg min ena häst till en fodervärd i...
Svar
14
· Visningar
2 410
Senast: ZaNdRoRiA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V