Polly_Mulle
Trådstartare
Varför har jag min häst försäkrad? JO, för att jag inte ska behöva stå med jättestora veterinärkostnader, eller hur? De flesta jag känner tänker som mig. Hästen i fråga är inte försäkrad för högt livbelopp. Hästen är behandlad på klinik en gång före denna period och jag minns inte ens om jag tog det på självrisken. Nu fattar jag inte varför jag har det värdelösa försäkringsbolaget, ska byta så fort hästen är färdigbehandlad... 2000 i självrisk kan jag köpa, plus 20 % känns tveksamt, men nu är det andra gången de inte tänker betala ut fulla beloppet heller... I november var det blodprov som de inte hade lust att betala ut, erlichia och borrelia kunde jag glömma att de skulle stå för, inte heller muskelanalysen...
För ca 6 veckor sedan var jag inne på återbesök på kliniken och de ville spruta med en gansak dyr medicin och den skulle läggas på fakturan så att försäkringen tar den. Jättebra så långt. Sen att medicinen inte känns som om den har hjälpt, och att den var snuskigt dyr, men nu vägrar försäkringsbolaget att betala sina förbannade 80 %!!!!!!!!!!
Varför i hela helvete har jag häst
försäkrad då???? Det hade vart billigare att lägga undan de pengarna som förs. har kostat i månaden under de 4,5 år han har vart frisk än vad det här har kostat på två besök! Och då hade jag ändå haft pengar kvar...
Vilket bolag ska jag byta till? Vilket bolag är minst lynniga, eller i alla fall bättre än det här jävla pissbolaget??
Ursäkta arg tråd, men jag orkar inte mer just nu...
För ca 6 veckor sedan var jag inne på återbesök på kliniken och de ville spruta med en gansak dyr medicin och den skulle läggas på fakturan så att försäkringen tar den. Jättebra så långt. Sen att medicinen inte känns som om den har hjälpt, och att den var snuskigt dyr, men nu vägrar försäkringsbolaget att betala sina förbannade 80 %!!!!!!!!!!
Varför i hela helvete har jag häst
Vilket bolag ska jag byta till? Vilket bolag är minst lynniga, eller i alla fall bättre än det här jävla pissbolaget??
Ursäkta arg tråd, men jag orkar inte mer just nu...