Fusktegel- hur får man den snygg?

Eli

Trådstartare
Har en vägg i vårt blivande sovrum där det är nåt slags fusktegel? Inte alls snyggt och nu funderar jag på hur man ska göra. Bara måla? Det är ju mellanrum mellan teglen och inget murbruk, ska man försöka fylla med nåt först? Eller kan det rent av vara ganska enkelt att bara ta bort det? Aldrig sett sånt här tegel så är lite lost. Någon som har en tanke?
IMG_20190113_153353.webp

Jag hade nog testat att ta bort. Underlaget bör ju vara stabilt.
Tror spackel eller en gipsning efter bortttagning ger bättre resultat än att försöka täcka över?

Jag hade nog testat att ta bort. Underlaget bör ju vara stabilt.
Tror spackel eller en gipsning efter bortttagning ger bättre resultat än att försöka täcka över?

Ja, det har du kanske rätt i. Blir det inte bra att bara måla på det tro?

Om det är det jag tror så är dom bara limmade dit,var populärt i början av 90 talet. (jag hade en vit sådan vägg i hallen)

Jag hade målat den, men nu får jag inte alltid som jag vill så jag lever med en pelare och en rand (?!) av fusktegel i vardagsrummet.
Mannen har lagt ett veto på att behålla :arghh:

3E90D3CD-6B20-47AD-B643-886739A7A6B9.webp

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 022
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar