Fuskpäls?

magruder

Trådstartare
2004 fick jag av min nu avlidne sambo en halvlång jacka i fuskpäls. Mycket vacker, ser ut som standardmink. Av någon anledning har denna jacka aldrig blivit använd, utan hängdes längst in i klädkammaren. Härom dagen hittade jag den och nu undrar jag om jag vågar visa mig ute med den, Kommer jag att bli påhoppad? Vad säger Buke-folket? Jag tycker att det är lite synd att låta denna fina jacka bara hänga i klädkammaren utan att användas. I och för sig är jag så gammal att jag inte bryr mig om vad andra tycker.

2004 fick jag av min nu avlidne sambo en halvlång jacka i fuskpäls. Mycket vacker, ser ut som standardmink. Av någon anledning har denna jacka aldrig blivit använd, utan hängdes längst in i klädkammaren. Härom dagen hittade jag den och nu undrar jag om jag vågar visa mig ute med den, Kommer jag att bli påhoppad? Vad säger Buke-folket? Jag tycker att det är lite synd att låta denna fina jacka bara hänga i klädkammaren utan att användas. I och för sig är jag så gammal att jag inte bryr mig om vad andra tycker.

Tycker du att den är fin och vill använda den så kör på :) Tycker överlag att många är för rädda att sätta på dig det de vill.

(Själv hade jag nog varit tveksam, men så vill jag inte bära något som skulle kunna visa att jag stödjer pälsindustrin.)

Är du säker på att det är fuskpäls? Senaste jag hört är att "fuskpäls" inte sällan är äkta päls av t.ex hund O_o

Men ibland syns det ju supertydligt att det är fusk.
Jag skulle personligen inte använda den pga att jag inte hittar nån bra anledning till att använda något som efterliknar päls. Har därför plockat bort kanten på min luva osv.

Använd den! Skulle någon få för sig att ifrågasätta dig så är det ju bara att påpeka högt och tydligt att det är fuskpäls. Jag har en underbar kappa med fuskpälsdetaljer, underbart att stryka över och varmt runt muddarna och knäppningen, dragstopp sas. Det ser verklighetstroget ut, men visst är det fusk. Tycker det är bra att visa upp snygga fuskpälsar, så kan det minska behovet av äkta päls.

Är du säker på att det är fuskpäls? Senaste jag hört är att "fuskpäls" inte sällan är äkta päls av t.ex hund O_o

Men ibland syns det ju supertydligt att det är fusk.
Jag skulle personligen inte använda den pga att jag inte hittar nån bra anledning till att använda något som efterliknar päls. Har därför plockat bort kanten på min luva osv.

men liksom... och? Spela roll om det är hund eller mink?

Och varför plock bort ''päls'' kanten? Har du köpt något med päls och plockar bort har du ju redan stödt handeln. oavsett om pälsen är kvar eller ej.

Jag tycker päls är fint, skulle alrdig köpa något nytt plagg, men har hänt att jag köpt begagnade på loppis etc och gjort andra saker av.
Fick även 3 riktigt fina påls kappor av gammel mormor när hon gick bort, används varje vinter och slits med häslan.

Djuren är som sagt redan döda och det gör den moderna handeln av päls inte ett piss om man använder gammal päls eller låter dom förgås i garderoben.

Kör på!:up:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 878
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat