fuskfårfäll

HarmonicHorse

Trådstartare
Har köpt westernsadel och undrar om de funkar att ha en fuskfårfäll som sadelpadd. Under ist för sadel filt? Å ska den pälsiga sidan ligga mot hästen då?

Har köpt westernsadel och undrar om de funkar att ha en fuskfårfäll som sadelpadd. Under ist för sadel filt? Å ska den pälsiga sidan ligga mot hästen då?

Jag hade inte haft en fårfäll (fusk eller inte) som enda lager mellan hästen och sadeln. En westernsadel har ingen stoppning utan är som du säkert märkt hård på undersidan och behöver något rejält mellan sig och hästen. Själv föredrar jag yllepaddar som finns i en mängd tjocklekar, storlekar och prisklasser. De finns även i syntet av olika slag.

Nu vet jag inte vilken fuskfårfäll TS menar, men jag har fusklammskinn till katterna att ligga på. Det är ungefär samma vaddering som en handduk... Inget ha under en sadel alltså.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
626
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 272
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30