Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår att du blir upprörd.
Men detta med att köra för tungt.
vi säger att jag har en stor jeep o en stor boggie.
och så skall jag köra en stort hbl o inte har BE körkort.
så får ja inte lov att köra det. för ja har för stor bil.
Men ja kan dra det med en gammal sketen volvo lagligt som knappt tar sig upp för backarna.
Lagen borde ju igentligen vara så att ja inte får köra med för svaga o lätta bilar.
att ja igentligen måste ha en stark o tung bil.
ja är en av dom som kör lagligt för vem vet chansen att ja blir vägd är 0,01 procents chans men ja vet med mig blir nån vägd så är det jag . för sån tur har jag!!!!
Att säga att man inte kan reglerna är skitsnack, det lär man sig när man tar B-kort. Det är inte ens svårt.
Blev stoppad igår när jag kom körande med mitt enaxlade boj-släp (o 850)..på väg hem från djursjukhuset med "monstret" som stått där i 4 veckor..bandagerat bakben (trasig glidled i hasen) o stränga förhållningsregler att hålla henne lugn så att inte såret från operationen gick upp...igen.
Jag bad polisen ta det snabbt för jag hade dålig häst i släpet, varpå han surnade till o skulle kolla allt. Fick veta att hade jag häst som inte kunde stå stilla i släp så hade jag inte på vägarna att göra o hästar som var skadade skulle inte transporteras alls (borde ju veterinären kunna avgöra bäst)...resor på i detta fallet 2,5 timmar skulle planeras bättre..hur man nu planerar en hemtransport. Dessutom frågade han om jag hade fifflat med släpvikten för det gjorde alla som körde med häst...
Tydligen kollade de alla transporter så fort de såg en för hästägare kunde man inte lita på fick jag veta. Behöver jag skriva att det rök ur mina öron .... Stod inne i transporten o försökte få henne till att sluta stegra sig när han efter 10 minuter kom o meddelade surt att han hade inte hittat ngt ...denna gången. Pållan genomsvett o i upplösningstillstånd...o jag med för den delen.
Jag ser till att jag kör lagligt o detsamma gäller alla som jag känner. Är verkligen hästfolk så oärliga när det kommer till släpkörning att vi förtjänar ett sådant rykte som vi uppenbarligen har inom poliskåren?
Sur som jag var ringde jag denna polisens chef o fick ungefär samma svar från honom...han hade själv haft med hästfolk att göra o de fuskade alltid. Om poliserna nu är så kunniga som han påstår..ett enaxlat släp som mitt får lasta 720 kg...en normal häst som min väger 580 kg..det räcker ju att titta in i släpet för att konstatera att det var lagligt.
Så..nu har jag gnällt av mig..men..det måste väl vara mer än jag som kör lagligt???
Man blir så jäkla förbannad när man hör såna här dumheter!
Man undrar vad de lär ut på polishögskolan egentligen!! Att invandrare är apor, kvinnor inte passar i uniform, att alla hästägare kör olagligt och jag vet inte vad för fler dumheter som har förekommit de senaste åren.
Nästa gång jag är ute och kör transport och blir stoppad av polisen ska jag banne mig slå på min inspelningsmekanism på mobiltelefonen och banda allt som sägs och därefter JO-anmäla så det bara smäller om det!
kl
Jag har en Volvo V40 på reg.beviset står det "högsta totalvikt på släpet för B-körkort 1330 kg" MEN det står också "Högst vikt bromsat släp 1200 kg". Varför gör dom det så förvirrande för en? Bilen får väl bara dra 1200 kg så varför komma med dubbla budskap? Någon som vet?