Furubäcks Inter 191

Sv: Furubäcks Inter 191

Från min databas:
Ljusbrunblack, genetisk kod A- E- DnDn, mått 141-171-19,5.

1996?
Premierad AB. Omdöme: Utmärkt rastyp, långa linjer, vackert huvud, bra bog, lång rygg, utmärkt kors, markvid fram, tät bak, avspänd vägvinnande skritt med bra takt, taktmässig ledig trav. 9-7-7-9-8 = 40 poäng, galopp 9.

2003
Premierad AB (ext). Omdöme: Rastypisk med viss elegans, långsträckt. Vackert huvud, bra framparti, något kort bakdel. Rättställd, något svagt inskenad has. Energisk, vägvinnande skritt. Bogfri trav med god mekanik och bakbensarbete. 9-8-8-9-9 = 43 poäng.

2007
Premierad Elit. Omdöme: Rastypisk välbibehållen hingst. Vackert huvud. Utmärkt skritt Lätt trav.

Från Blå Boken 2007:
Inter har varit i avel sedan 1996 och betäckt 71 ston. Det har resulterat i 3 godkända söner och 10 diplomdöttrar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 521
Senast: Strandad
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 082
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka