Furminator på kanin?

gul_zebra

Trådstartare
Är det nån som testat Furminator på kanin? Hur funkade det?
Funderar på om man kanske skulle köpa en lagom till nästa fällning :)

Sv: Furminator på kanin?

Får jag ställa en dum fråga... Vad är en furminator? :)

haha, tänkte just fråga samma sak :confused: xD

Mvh Freddie:bump:

Jag köpte en på Tradera för ett par dagar sen, så den borde komma i början av veckan. Jag kan återkomma med en åsikt när jag provat den.

Den jämrans fällningssäsongen har ju börjat smyga sig på. :devil:

Ja gör det! :)

Bwahaha skadeglädje :devil: Här har den inte kommit igång öht, men det dröjer nog inte evigheter innan det är dags att fälla... Så det blir väl en beställning så snart jag får pengar igen. Vill inte behöva stå ute och dra av pälsen med fingrarna dag ut och dag in igen, det må vara effektivare än karda och sånt men det är drygt :P

den där såg ju helt otrolig ut! :o

borde köpa en sån till hästen, han fäller som jag vet inte vad xD

Mvh Freddie:bump:

Jag bor ju rätt mycket längre söderut (Öland) och det är väl den ökade mängden dagsljus som påverkar, antar jag, för kallt är det! Hela -13 i morse. :D

Dels är det drygt att plocka päls, det är drygt att ha pälstussar i alla hörn inne, men det jag är lite fundersam över är hur mycket päls kaninerna får i sig när de tvättar sig (och varandra). Jag tror inte det är särskilt nyttigt... Tydligen kan man ge ananasjuice för att motverka pälsbollar, men frågan är ju hur mycket det hjälper. :confused:

Jo precis, kul om de får en hårboll att åka till vet med liksom... Föredrar definitivt att ta bort pälsen innan det händer. Lär ju inte vara så gott heller :p
En Furminator här hemma skulle dessutom älskas av finkarna, som får kaninpälsen att boa med :D

Idag kom den! :bump:

Och jo, den funkade bra. Riktigt bra. :D

smtjoff027.jpg

Som sagt, fällningssäsongen har ju bara smygstartat... :eek:

Jag har den lila, vilken egentligen är för katter. Vet inte om det är nån skillnad på den och den blå. De är ju lika stora.

finns de att köpa på Bromma zoomarknad i sthlm, tror det går att postorderbeställa från dem också men inte säker. Ska nog köpa en till min kanin, han håller på och fäller för fullt just nu, hår överallt

De finns på Djurkompaniet också, men där skulle de ha ungefär dubbelt så mycket för dem som vad jag gav. Det tyckte jag var lite väl dyrt. :)

Waah :eek:

That settles it, jag ska lätt köpa en Furminator så fort mina pengar dimper in :D

Liknande trådar

Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25