Funkar inte bilder längre?

gul_zebra

Trådstartare
Lyckas inte lägga in bilder direkt i inläggen. Jag vet att jag gör rätt, klickar på den gula ikonen och in med adressen
Kod:
[IMG]Bildadressen[/IMG]
men det blir bara adresser i inlägget istället.

Är möjligheten att lägga in bilder direkt i inlägget borttagen? Eller är det jag som gör helt fel ändå?

Sv: Funkar inte bilder längre?

från en del sidor kan man inte länka direkt, t.ex fotopic så funkar det inte, då blir det precis som du beskriver..

Fast fotopic funkar bara man länkar bilden från rätt ställe, alltså inte från albumet vilket är precis det jag gör. Och länkar man fel ska det dyka upp en fotopic-bild med text på, men nu kommer bara adressen...

http://www.geocities.com/gul_zebra/ - De 8 menybilderna där är länkade från fotopic tex.

Upptäckte precis att det inte funkar på ett annat forum heller där det alltid funkar annars. Suck...

skumt, när jag går till bildfilen (inte i albumet då utan "fullsize") så får jag aldrig in bilkderna direkt här på buke, får alltid bara adresser..

Fast den där adressen är inte en direktlänk till bilden. Hade det varit en direktlänk hade adressen antagligen slutat på .jpg. Misstänker att forumet bara tillåter img-kodning på bildURL-ar, alltså såna som har en sjysst bild-filändelse på slutet.

Senast ändrad:

mm men då bör man väl kunna hitta .jpg namnet på filen hos fotpic.. men jag lyckas visst inte få fram det..

hmm länken fungerar med .jpg avslutning.. men inte bilden..

BeastieBabe skrev:
mm men då bör man väl kunna hitta .jpg namnet på filen hos fotpic.. men jag lyckas visst inte få fram det..

hmm länken fungerar med .jpg avslutning.. men inte bilden..
Det är fortfarande inte en bild utan ett objekt som du länkar till. Jag kan korta ner URL-en till http://images3.fotopic.net/?iid=ygpp1z och ändå nå samma bild. Resten av din URL talar om hur stor bilden ska vara mm.

ahaaa.. I C..
tack så mycket för förklaringen :bow:

*knapp*

Haha isch, jag ser då fortfarande ut som ett frågetecken jag :o :D

Jamen det var då själva den. :mad: :D
Då skickar jag lite engelskt text till dig:
Within the my.fotopic.net collection editor, click on the photo thumbnail to reveal the photo editor popup window. Within the "Info" tab of this popup, you can find a Direct Link URL for each of your photos with have the following format:

http://images.fotopic.net/hgadu6.jpg
Alltså, du ska tydligen klicka på thumbnailen på bilden i ditt "galleri". Då får du en popup. I den popupen finns en direktlänk som slutar på .jpg. DEN länken ska du använda för att länka in bilden.

Du får ursäkta om jag gissar lite fel nu, har inte ett konto på fotopic utan gick bara och letade reda på info på deras site. (http://www.fotopic.net/help/directlinking.php)

Hmm... Mjo, jag tror jag fattar.

Gör ett försök :D

yh7chs.jpg

EDIT: Yey! Tack för hjälpen :bow: :D

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: Cattis_E
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar