Funkar det med högproteinhösilage?

P

prallan

Jag har ett hblsto under inridning. Hon är 4 år, haft föl 07, avvand idag;) Så, jag vill ju bygga lite muskler som hon inte har, (nu får hon bara "dåligt" hösilage tills mjölken sinat) Funkar det lika bra med avelssilaget med högt protein och vanligt kraftfoder, istället för vanligt hösilage och protienrik kraft? Eller är det något som är ännu bättre? Hon är svårgödd av naturen:smirk: Snälla hjälp mig, kom gärna med fler frågor om jag har utelämnat något viktigt!:idea:

Sv: Funkar det med högproteinhösilage?

Grovfoder är alltid bättre än kraftfoder i grunden. Men behöver hon kraftfoder för att lägga på sig hull trots fri tillgång på bra hösilage, så skulle jag begränsa hösilaget något så hon orkar äta kraft också.

Men börja med hösilaget och se vad som händer!

En viktig del skulle vara en analys ;)

Sv: Funkar det med högproteinhösilage?

Det är ju bättre att fodra med protein från grovfoder än från kraftfoder. Jag hade valt det proteinrika grovfodret.
Brukar bli billigare att göra så också.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 050
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 398
Senast: Masse
·
Avel Måste få skriva av mig. Idag hittade de ett dött föl i hagen på lösdriften där jag haft mitt avelssto som inte var dräktigt enligt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 827
Senast: athena
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 857
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V