Funkar bebis i London?

jennyjenny

Trådstartare
Nästa sommar fyller en god vän år och då har jag om allt går bra en 7månaders bebis att ta med. vi kommer nog att få barnvakt under just den festen, men i övrig så stannar vi några dagar som vanligt.

Ni som tagit med småttisar till London hur har det funkat? Massa saker att tänka på som aldrig fallit mig in förut som att funkar det bra att åka tunnelbana med vagn? Kommer inte ihåg att jag sett så mycket barnvagnar där förut?

Sen i övrigt - kan man släpa med småttisar på restaurang, alltså är det socialt accepterat?
Annat att tänka på? London kanske inte är så bebisvänligt?

Visst är jag ute i löjligt god tid :D, men längtar till London igen. Vi har alltid åkt dit flera gånger om året och nu är jag så löjligt trött att jag inte orkar ens tänka på att åka dit. Så i brist på att vara där så kan jag ju tänka på nästa år :bump:

Sv: Funkar bebis i London?

Jag var precis i London och tyckte att det fungerade bra att ha med en liten. De var väldigt hjälpsamma och vänliga på alla restauranger. Det enda jobbiga var tunnelbanan, det var få stationer som hade hiss eller rulltrappa så vi fick planera våra färder noga. PÅ själva tunnelbanan var det inga problem sen. Alla var också väldigt hjälpsamma och hjälpte till att lyfta och bära vart man än kom.

Tror det går hur bra som helst, men som sagt, bussarna är trånga och tunnelbanan full av trappor!

Jag har varit i Istanbul med liten och det gick jättebra på överfulla tåg också. Det går om man vill:)

Tack för era svar! Då planerar jag glatt vidare att ta med lillen till London nästa sommar. :)

Twinstar: Istanbul låter som en utmaning med småbarn. Jag tror jag får öva mig lite i London innan jag ger på en sådan storstad ;)

Twinstar: Istanbul låter som en utmaning med småbarn. Jag tror jag får öva mig lite i London innan jag ger på en sådan storstad ;)

Istanbul var fantastiskt med barn faktiskt. Kan rekommendera det varmt. Vi var där med en 4-månaders och en 3-åring.

Alla restauranger tog emot oss med öppna armar och möblerade om för vår skull så vi skulle kunna komma in med två vagnar.

Lekande tre-åringar var inget problem! Han fick följa med dem till köket där de gav honom godis och alla ville bli fotograferade med vår 4-månaders dotter.

Värma mat gjorde dom med glädje. Det fanns i princip aldrig mikro men vattenbad ordnade dom på 2 sekunder och fixade specialmenyer till 3-åringen.

När vi åkte spårvagn i rusningstrafik ställde sig främmande män och skyddade mig och barnvagnen.

Det enda som var lite jobbigt var de höga trottoarkanterna som man fick släpa vagnen upp och nerför och som var överallt. Men det var överkomligt!

Och slotten!!!! Dvs moskeerna, älskades av 3-åringen. Han ville gå in i alla!

:-)

De gånger jag varit ute och åkt med barnen har jag haft dem i bärsele eller sjal. Det är så mycket smidigare än att släpa på vagn.

Låter härligt med Istanbul twinstar! Kanske man avfärdar ett sånt resmål lite för snabb och glömmer se alla de annorlunda och fina sidorna för att man nojar över hur besvärligt det kan bli?

Och detta med att använda bärsjal eller sele har ni ju helt rätt i! Klart man ska satsa mycket på det istället.

Att resa med barn brukar fungera väldigt bra.

Vi åkte ganska myket runtomkring när barnen var små och det var aldrig något problem.

Ni som tagit med småttisar till London hur har det funkat? Massa saker att tänka på som aldrig fallit mig in förut som att funkar det bra att åka tunnelbana med vagn? Kommer inte ihåg att jag sett så mycket barnvagnar där förut?

Sen i övrigt - kan man släpa med småttisar på restaurang, alltså är det socialt accepterat?
Annat att tänka på? London kanske inte är så bebisvänligt?

Det funkar bra. Att komma ner i tunnelbanan är det enda som kan vara problematiskt. Nuförtiden har de ju handikappanpassat en hel del stopp och markerat detta på kartan så att man kan planera lite men det är ändå många stationer som är joxiga. Går gör det dock om man är två.

Här kan du kolla in lite aktiviteter:

http://www.londonbabies.co.uk/

Här kan du kolla in barnvänliga restauranger:

http://www.london-eating.co.uk/occasions/kids.asp

Många pratar om stället Giraffe i Hampstead. Själv har jag faktiskt haft fler problem senare när dottern blivit äldre än vad jag hade tidigt. Så små barn är ofta välkomna på fler ställen. När de springer runt och är mer aktiva så ser man fler som rynkar på näsan på vissa ställen men London är ju så stort att man hela tiden hittar alternativ och inte lika svårt med småbarn som i engelska småstäder. Glöm inte att besöka en Early Learning Centre-butik också! :idea: :bow:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
Relationer Jag och sambon firar 20 år som par nästa år, så tänkte göra ngt jag aldrig gjort förut: överraska honom med en weekendresa! Vi har rest...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: voltis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 318
Senast: starcraft
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka