Fungerar backontrack?

Kissing Spine

Trådstartare
Är sugen på att skaffa en till ponnyn som har KS och ömmar lite i ryggen. Men är det någon mening? Fungerar det verkligen? Vet. hade provat på sig själv och det hjälpte ingenting. Är det skillnad på de som är till djur och de som är till hästar? Hjälp!

Sv: Fungerar backontrack?

"Min" vet. har forskat om BoT, och han håller på mycket med hästar som har ryggproblem (bla min förrahäst som hade KS).
Det läker ju inte själva kissing spine:en men det gör så att hästen inte blir lika öm och den blir mjukare/smidigare.
Däremot fungerar det inte på alla hästar (och människor).
Men jag skulle rekomendera att du provar iaf.

Nu har jag ju bara paddarna till benen för tillfället... Men de funkar
superbra på mitt sto som var gallig i benen när hon kom till mej,
med ny foderstat, mer hagvistelse och BoT är hon nu som en åring
i benen igen! Så ja, jag tror på BoT.

men hade vet. "problem"/ont där h*n använde BoT?
jag tycker det hjälper, benen blir torra och fina. har även haft på mitt knä och det värmer väldigt bra och musklerna blir mjukare så det gör inte lika ont på mig när jag använt dom.
jag känner en person med fibromylalgi (stavning?) o h*n använder alltid BoT-t-shirt och den värmer och gör det hela lite lindrigare.

Patsy blev bättre i länden av BoT och hennes gallor på benen försvann.

Nuffes gallor är på väg bort också, har bara precis börjat använda BoT på henne.

Ja, hon hade ont i ryggen eller axlar eller vad det nu var. Men det kanske inte funkade på henne bara...

Åh, vad sugen jag blir på att köpa en! Det får nog bli en sådan för en del av mina julklappspengar...

Jag ska önska mig en ryggvärmare/täcke tills när jag fyller år, det är inte om så hemskt länge, o använda innan jag rider eller försöka få fast i ett täcke så han kan ha, skulle vilja ha en mjukare rygg från början.
Annars är ju magnettäcken bra, dyra, men bra. Är så glad att jag har tillgång till ett sådant :bump:
Finns även små "rullar" som man använder på valfritt område och drar igång blodcirkulationen mer med.

JAg har BoT täcket till en av mina hästar som trillade ganska illa i hagen för några år sedan. Hon är behandlad muskelärt ganska mkt och blev pga det frisk rätt snart.
Jag kan säga så här att man märker inte skillnaden med BoT täcket (eller dom andra BoT sakerna) förrän man slutar använda det, först då märker jag vilken nytta det faktiskt gör på min häst så nu har hon på sig det jämnt. Det blir ju succesivt bättre hela tiden med BoT produkterna så jag tror inte att man riktigt märker någon stor extrem skillnad förrän man som sagt tar bort det.

Min ponny har en ryggpadd insydd i sitt täcke, Åh det känns som om hon fått massage och att hon blivit ordentligt genomjobbad i hela ryggen. Hon är mycket villigare att söka sig nedåt frammåt också och ryggen rör sig på ett helt annat sätt, det blir mycket mer påskjut bakifrån så jag tycker verkligen att den fungerar!

Jag tycker att Back on Track fungerar jättebra. Jag brukar linda min häst om han blir gallig, och gallorna försvinner jättebra! :)

Ska nog köpa ett sånt täcke då ;)

Har BoT, paddarna. Det verkar iaf som att det funkar för ponnyn är inte halt längre iaf :) Och det tog bara 4 veckor på den här hältan, 6 på den andra, så jag tror nog att det hjälper :) Hoppas bara att han håller sig frisk nu :p

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
872
Senast: TinyWiny
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 491
Senast: Idaw83
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 412
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025