fungerar babygym?

doglover

Trådstartare
ja ett sådant där som spelar musik och har sig.....tänkte köpa ett sånt, men hittar inget som jag har råd med...inte över 500 spänn då...:mad:
 
Sv: fungerar babygym?

På Ikea kostar ett babygym 299:-.


64850_PE174964_S3.JPG


Vad menar du med fungerar ? De jag känner som har babygym brukar oftast lägga dom därunder för då vet man vart man har dom tillfälligt om man måste göra något och man vet att dom ligger skönt och bekvämt och har lite jox att roa sig med.
 
Senast ändrad:
Sv: fungerar babygym?

Vår son tyckte det var skoj. Vi köpte det begagnat, utan musik. Det är alldeles för mycket ljud i bebis/barnleksaker ändå och ofta för högt ljud.
 
Sv: fungerar babygym?

hmmmm.....man vill ju inte skada hörseln men borde inte sånt med ljud vara skojigare?
 
Sv: fungerar babygym?

Sebastian hade inget babygym, däremot en babysitter från Fisher-Price med en lekbåge som spelar musik, eller ljud från vågor/liknande, samt några saker hängandes från bågen. Rör man på dom figurerna så börjar den att spela musik och blinka lite svagt.. Den vibrerar också, det älskade han!

Nu, som 1 åring, så älskar han allt som gör mycket ljud kan jag lova ;)
 
Sv: fungerar babygym?

Det finns jätteenkla babygym på typ ICA Maxi för en hundring. Ett sådant hade vår son, och han gillade det jättemycket. Det var inte några ljud eller så, utan bara några plastpryttlar som hängde på en ställning. Det behöver inte vara så avancerat.
 
Sv: fungerar babygym?

Sebastian hade inget babygym, däremot en babysitter från Fisher-Price med en lekbåge som spelar musik, eller ljud från vågor/liknande, samt några saker hängandes från bågen. Rör man på dom figurerna så börjar den att spela musik och blinka lite svagt.. Den vibrerar också, det älskade han!

Nu, som 1 åring, så älskar han allt som gör mycket ljud kan jag lova ;)

har sett sådana, men har glömt av vad dom heter. vet att det finns folk som säljer sina i bra skick fast lite begagnade....
 
Sv: fungerar babygym?

Ja, det brukar finnas massor att köpa begagnat! Jag hade tänkt att sälja vårt, både babysitter, gåstol och allt sånt som han växt ifrån. Men nu ska en kompis till pappan ha barn, så då skulle dom få alltihopa. Synd, annars hade du kunnat få Sebbes urväxta leksaker :)
 
Sv: fungerar babygym?

Mina ungar älskade "gymen"!
Köp ett begagnat och försök hitta ett som
1) inte välter
2) har mång roliga saker att utforska så barnet inte växer ur det så fort
 
Sv: fungerar babygym?

Ja, det brukar finnas massor att köpa begagnat! Jag hade tänkt att sälja vårt, både babysitter, gåstol och allt sånt som han växt ifrån. Men nu ska en kompis till pappan ha barn, så då skulle dom få alltihopa. Synd, annars hade du kunnat få Sebbes urväxta leksaker :)

:cry:

men men.....har hittat lite som jag skickat intressemail om...får se om dom svarar. annars letar ja tilll ja hittar just det jag vill ha till han... funderar på en ocean wonders eller liknande kick and play....
 
Sv: fungerar babygym?

Mina ungar älskade "gymen"!
Köp ett begagnat och försök hitta ett som
1) inte välter
2) har mång roliga saker att utforska så barnet inte växer ur det så fort

jo. jag letar efter ett som har många leksaker. mycket valmöjligheter. gärna ljus och ljud med. har hittat lite grann så ja får se om ja får hem det
 
Sv: fungerar babygym?

KL

Allmänt tips: fall inte för det dyraste, senaste, sötaste etc när det gäller bebisgrejer i allmänhet. Bebisar struntar i färger etc, de är inte i behov av toppskicket av allt och senaste mode.

Blir tokig ibland när jag ser hur lurade vi föräldrar är i att redan för spädisar följa ett visst mode, köpa dyra märkeskläder, etc etc. Helt vansinnigt och rakt i händerna på kommersen.
 
Sv: fungerar babygym?

KL

Allmänt tips: fall inte för det dyraste, senaste, sötaste etc när det gäller bebisgrejer i allmänhet. Bebisar struntar i färger etc, de är inte i behov av toppskicket av allt och senaste mode.

Blir tokig ibland när jag ser hur lurade vi föräldrar är i att redan för spädisar följa ett visst mode, köpa dyra märkeskläder, etc etc. Helt vansinnigt och rakt i händerna på kommersen.

jo det kan jag hålla med om. har förresten inte råd med dyra saker pch kläder, så det blir mycket begagnat. så länge det är i gott skick.
 
Sv: fungerar babygym?

Jag har väl fallit för det där delvis, som med allt annat. Inte mode eller så i kläder, jag köper alltid det jag tycker att han passar i och som sitter bra. Visserligen är i princip allt nyinköpt, men det är för att jag resonerar så till mig själv också. Dock sällan märkeskläder, utan mest H&M, Lindex och liknande.

Leksakerna jag köper, är det nog mest jag som förälskar mig i :D Jag återupplever väl min egna barndom eller något sånt. Han har dock det mesta av det "senaste" i leksakernas värld, eftersom alla överöser honom med presenter konstant.
Däremot är varken jag eller hans pappa sådana som ska ha modekläder, dyra märken och annat, så jag hoppas att vi kan överföra litegrann av det på honom när han växer upp. Att det inte behöver vara det dyraste för att vara bäst.
 
Sv: fungerar babygym?

Fast bara för ett babygym inte har så många saker så är det ju inget som säjer att man själv kan hänga dit det man vill.

Ang kläder o dyl. Jag har köpt begagnat på Tradera (stora klädpaket för nästan inga pengar alls) och sen har jag fått resten. Skulle aldrig falla mig in att köpa splitternya kläder till en som växer ur dom på knappt 2 månader eller snabbare. Babykläder slits ju ytterst sällan eftersom dom knappt hinner använda dom första tiden. Jag kör på begagnat och tänker nog göra det en lååång tid framöver. Enda jag inte köper begagnat är skor, men det dröjer ju ett tag tills den behöve det.
 
Sv: fungerar babygym?

Fast bara för ett babygym inte har så många saker så är det ju inget som säjer att man själv kan hänga dit det man vill.

Ang kläder o dyl. Jag har köpt begagnat på Tradera (stora klädpaket för nästan inga pengar alls) och sen har jag fått resten. Skulle aldrig falla mig in att köpa splitternya kläder till en som växer ur dom på knappt 2 månader eller snabbare. Babykläder slits ju ytterst sällan eftersom dom knappt hinner använda dom första tiden. Jag kör på begagnat och tänker nog göra det en lååång tid framöver. Enda jag inte köper begagnat är skor, men det dröjer ju ett tag tills den behöve det.

vi har köpt nästan alla kläder på tradera vi med och en massa annat har vi fått. vi har inte pengar till att köpa svindyra klädpaket när de ändå blir få små såpass snabbt.
 
Sv: fungerar babygym?

Han har dock det mesta av det "senaste" i leksakernas värld, eftersom alla överöser honom med presenter konstant.

Vet du, jag satte mig ned för ca ett år sedan och insåg att vår son var inte ens 1 och hade hur mycket saker som helst. Vi köper då och då och han får en hel del. Vi rensade bort massor då och slog in i paket som skulle skänkas till barnhemsbarn och fattiga familjer i Vitryssland. Kändes SÅ bra och jag hoppas vi får chansen i år också.

Det är ju rätt sjukt att överösa sitt barn med saker. Tänk efter, vad ska han ha att längta efter? Hur blasé riskerar inte han att bli? Och vad 17 ska han göra med alla saker, har han tdi att verklign roas av allt?

Mvh moralpredikaren ;)
 
Sv: fungerar babygym?

Sebastian har utvecklat en fin teknik för att hinna med allt :D Han går först till favvoleksaken och fingrar lite på den, bär sen med sig den till nästa leksak och byter då. Och bär sen med sig den till nästa ställe.. Så håller han på hela dagarna, haha.

För det mesta kan man se honom komma gåendes med minst 4-5 saker som han bär på, och alldeles överlycklig är han då.

Men han har ju absolut inte användning för allt nu, men eftersom en hel del är upp till ganskaså höga åldrar, så kommer ju mycket att hänga med länge. Som Duplo, andra sorters klossar, leksakerna som lär en alfabetet och siffror och lite sånt. Allt småkrafs växer han väl ifrån ganska fort kan jag tänka mig.. Sin elmotorcykel kan han använda i några år i alla fall :angel:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag måste köpa nya hörlurar, trådlösa och inte alltför dyra. Någon som kan tipsa? Jag vill inte köpa billig skit heller.. Lyssnar på...
Svar
10
· Visningar
445
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 642
Senast: gammalek
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
15 471
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp