Fundrerar..

S

Silly

Kan man rida barock på alla sorters hästar? Förstår att vissa är mer lämpade men är det extra svårt med någon speciell typ av häst?

Är det någon skillnad mellan barock och akademisk ridning eller är det samma sak?

Kan man rida barock på hackamore/sidepull?

Vilka sorters hästar skulle må bättre av att bli barockridna än vanligt engelskt dressyrridna?

Vad ska man som total nybörjare tänka på i bland annat jakten på en schyst tränare?

Sv: Fundrerar..

Ur min lilla kunskap och i min lilla värld har jag kommit till insikt med att bra dressyr är egentligen inte samma sak som tillräckligt bra exteriörer. En häst meddåliga exteriörer är i större behov av bra dressyr än en häst som av naturen går och bär sig på ett hållbart sätt. Dvs, det finns ingen häst som inte duger att rida dressyr på, men det finns en hel del hästar som en större mängd ryttare inte har tillräckligt med kunskap/vilja/tid att få att gå i en hälsosam och för hästen gynnsam form.

Och ja, man kan rida barockmässigt på "bettlöst".

Senast ändrad:
Sv: Fundrerar..

Ser att jag inte svarade på alla dina frågor. Men det finns väl fler än jag här ute som kan ge mer "matiga" svar :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 150
Hästmänniskan Jag ville inte kidnappa tråden Rädsla vid ridning (utbruten från Dressyrsnackis 14) utan skapade en egen. mod. får foga samma om det är...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 839
Senast: Badger
·
Träning Jag var tveksam på var jag skulle lägga tråden och med vilken rubrik men.. Efter att ha haft ett par incidenter på vår turridning med...
2
Svar
24
· Visningar
4 551
Senast: Lager
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 719
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar