Funderinger angående "come back" på banan

Sv: Funderinger angående "come back" på banan

ghost skrev:
Vad menar du? Vad skulle fungera?
Jag kanske är trög men jag fattar inte. :crazy:

Om han får bo på travet ett tag så kanske han lär sig att slappna av där, istället för att förknippa banan med fullt ös. Och därav bli mindre het. Jag vet att det har fungerat på en del hästar, men jag har ju aldrig träffat din, så det är svårt att säga. Men som sagt, det kanske funkar.

gladys skrev:
Om han får bo på travet ett tag så kanske han lär sig att slappna av där, istället för att förknippa banan med fullt ös. Och därav bli mindre het. Jag vet att det har fungerat på en del hästar, men jag har ju aldrig träffat din, så det är svårt att säga. Men som sagt, det kanske funkar.

Aha, då är jag med. :idea:

Just den här hästen tror jag mår bäst av att slippa banmiljön så mycket som möjligt, han har bott på bana från att han kom från uppfödare som ettåring.
Han skrittar snällt på stallbacken och i bakvarv, joggar snällt men lite "på" i bakvarv och är riktigt trevlig "en bit" i rätvarv tills det händer nåt som han tolkar som fullt ös.
Antingen blir han rädd annars har han mer ont än jag trodde, just nu gissar jag på det senare.

En del i "detektivjobbet" kan möjligen vara att beställa filmerna från hans starter. Där kan du kanske hitta ett mönster eller se någon liten incident som kan vara intressant....kanske även jämföra hans rörelser då mot nu :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka